kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

گلایه مردم از وضعیت آشفته بازار بهبهان در آستانه شب عید


 
فرماندار بهبهان گفت: از وضعیت موجود بازار و نحوه بازرسی و نظارت دستگاه‌های مسئول رضایت ندارم و مردم نیز گلایه‌مند هستند.
محمد حری، در نشست ستاد تنظیم بازار، افزود: درست است بخشی از گرانی‌ها در سطح ملی وجود دارد اما وظیفه ما نظارت مستمر و دقیق بر بازار است که باید در آستانه سال نو به صورت مستمر صورت پذیرد و مردم نتیجه این نظارت‌ها را که برخورد جدی با متخلفین است، مشاهده کنند.
وی بیان کرد: به صورت هفتگی جلسه ستاد تنظیم بازار جهت کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار تشکیل و دستگاه‌های مسئول گزارش اقدامات خود را در این حوزه ارائه کنند؛ قرارگاه اقتصادی تشکیل شود تا  به صورت پررنگ و فعال بر واحدهای صنفی نظارت  و با متخلفین برخورد جدی صورت پذیرد.
وی گفت: درخصوص مرغ و گوشت قرمز حتما باید نیاز شهرستان تامین و قیمت‌ها متعادل و کنترل شود تا زمانی که نیاز شهرستان تامین نشده هیچ کس حق خارج کردن گوشت قرمز و مرغ از این شهرستان را ندارد.
فرماندار بهبهان عنوان کرد: پیگیری لازم توسط مدیران مسئول برای تامین میوه شب صورت گیرد تا در این خصوص شاهد کمبود نباشیم‌.
رئیس اتاق اصناف شهرستان بهبهان هم اظهار داشت: با توجه به دستور ستاد تنظیم بازار نظارت‌ها بر بازار شب عید آغاز شده که در گام اول مغازه‌های خیابان عدالت و جوانمردی مورد بازرسی قرار گرفتند.
مجید زادپور، ادامه داد: در این بازرسی‌ها از مغازه‌های لباس‌فروشی بازدید و با کاسبانی که قیمت البسه را  بر روی اجناس درج نکرده بودند در مرحله اول تذکر داده شد و  قرار است در مرحله بعد فاکتور خرید و قیمت‌ها در محل فروش اجناس موجود باشد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان بهبهان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت مفاد متذکر شده  با این مغاز‌ه‌داران برابر قانون برخورد می‌شود که می‌توان به پرداخت جزای نقدی و پلمب محل کسب اشاره کرد.
وی در پاسخ به سئوال متنوع بودن قیمت مرغ در بازار افزود: مرغداران قیمت تمام شده برای خودشان را 11400 اعلام کرده‌اند که به قیمت فروش با قیمت اعلام شده از سوی دولت همخوانی ندارد و موجب ضرر فروشندگان مرغ می‌شود.
رئیس اتاق اصناف بهبهان عنوان کرد: اگر دولت بخواهد مرغ یخ‌زده را به این نرخ در بازار عرضه کند کار اشتباهی است و بازار را دچار التهاب می‌کند زیرا تا چند ماه پیش مرغ یخ‌زده کیلویی 7000 تومان به فروش می‌رفت.
وی در خصوص کمبود احتمال مرغ برای ایام نوروزگفت: مرغداران این اطمینان را حاصل کرده‌اند با وجود 620 هزار جوجه از 15 اسفند تا 15 فروردین با هیچ مشکلی روبرو نخواهیم بود و احتمال کاهش قیمت تا 13500 تومان نیز وجود دارد.
رئیس اتاق اصناف بهبهان بیان کرد: جوجه قبلا توسط مرغداران 2700 تومان خریداری می‌شد که الان به قیمت 4700 فروخته می‌شود و سوبسید اعلام شده برای طعام مرغداری‌ها نیز کافی نیست که بر علل‌های افزایش قیمت در این صنف می‌افزاید.
یکی از شهروندان بهبهانی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه هیچگونه برخورد ملموسی را با گرانفروشان شاهد نیستیم و این به  یکی از مشکلات ما مبدل شده است.
وی عنوان کرد: این مسجل است که وقتی نظارت نباشد گرانی جولان می‌دهد و سایه سود جویان بر بازار بیشتر احساس می‌شود زیرا بعضی صنوف قیمت‌هایشان لحظه‌ای شده و کسی جلودارشان نیست.
این شهروندان بهبهانی افزود: امیدواریم با برخورد مناسب در بازار شب عید آرامش نسبی ایجاد شود و شاهد شرمندگی مردم مقابل خانواده‌هایشان نباشیم.
برگزاری جلسات نامنظم بررسی وضعیت بازار دردی برای مردم دوا نمی‌کند و جامعه منتظر اقدام ملموسی است که سایه سودجویان را بر بازار پرتلاطم بهبهان برچیند. رئیس اداره صنعت و معدن‌ شهرستان بهبهان تا امروز با بهانه‌هایی اعم از صدور مجوز از سوی استان از رویارویی با خبرنگاران طفره رفته که با حضور مدیرکل و در مصاحبه به کانال‌های خبری شهرستان این مجوز صادر شد.
رئیس این اداره می‌تواند ضمن حضور در جمع خبرنگاران و پاسخگویی به سوالات مردمی اذهان عمومی را از گرانی‌های بی‌علت اخیر تنویر کند و از پتانسیل بالفعل رسانه‌ها بهره کافی ببرد. فرماندار شهرستان باید با برگزاری جلسات منظم در طول سال و اخذ گزارشات مدیران مسئول از این تلاطم کاسته و با نظارت‌های سرزده اقدامات ملموس را برای شهروندان نمایان کند.