kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

ساخت 12هزار مسکن محرومان سیستان و بلوچستان آغاز شد


 
ساخت 12 هزار مسکن ویژه محرومان سیستان و بلوچستان با حضور معاون رئیس‌جمهوری، در روستای قاسم آباد خاش به صورت نمادین آغاز شد.
به گزارش ایرنا معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌سازمان برنامه و بودجه در این مراسم گفت: برای اجرای این پروژه‌ها افزون بر 600 میلیارد تومان هزینه می‌شود.
محمد باقر نوبخت تصریح کرد: این منازل مسکونی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در بازه زمانی یکساله ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: افزون بر پنج هزار و 600 میلیارد تومان با 52 طرح در هفت حوزه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان به تصویب هیئت دولت رسیده است.
معاون رئیس‌جمهوری گفت: این سفر به سیستان و بلوچستان با دو هدیه ساخت منزل مسکونی برای محرومان و طرح‌های توسعه‌ای از سوی هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری انجام می‌شود.
نوبخت افزود: بعد از سفری که معاون اول رئیس‌جمهوری در چند هفته قبل به سیستان و بلوچستان داشتند مقرر شد که ما یک برنامه کوتاه مدت حداکثر دو سال و نیم تا پایان دولت دوازدهم برای شتاب بخشی به توسعه این استان طراحی کنیم.
وی با ‌اشاره به درآمدهای ناشی از تفاوت قیمت ارز گفت: بدون تردید ما از بابت تفاوت قیمت ناشی از نرخ ارز هر ریالی که کسب کنیم جزء سیاست‌های دولت است که آن را دقیقا به خود مردم برگرداند.
رئیس‌سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بالغ بر چهار هزار و 500 میلیارد تومان در چند ماه گذشته مابه تفاوت ارزی که برای خوراک پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و فولاد داشتیم به خود مردم در قالب بسته‌های جبرانی و حمایتی برگرداندیم.
نوبخت تصریح کرد: اگر این به هر رقم دیگری به جای چهار 4 هزار و 200 تومان برسد مثلا به ارز نیمایی برسد 60 هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آید که تصمیم داریم همه آنها را به خود مردم برگردانیم.