kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال



  سلطانی‌فر: با واگذاری استقلال و پرسپولیس
صد درصد موافقم
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال هنوز مشخص نشده، گفت: فدراسیون فوتبال این موضوع را پیگیری می‌کند و مسئولیتش با این فدراسیون است.
مسعود سلطانی‌فر در حاشیه سفر استانی به یزد اظهار داشت: تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هنوز مشخص نشده است و فدراسیون فوتبال این موضوع را پیگیری می‌کند و مسئولیتش با فدراسیون فوتبال است.وی در پاسخ به سؤالی پیرامون واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: صد درصد با واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس موافقم و اصلا مصمم بوده و هستم و بانی این قضیه و پیش‌رو بودیم و با تمام توان هم تلاش می‌کنیم، واگذار شود.
بوستانی: فعلا نمی‌توانم دلیل اصلی جدایی‌ام را بگویم
کریم بوستانی با بیان این‌که جدایی‌اش از استقلال خوزستان دلایل بسیاری دارد، گفت: فعلاً نمی‌توانم دلیل اصلی جدایی‌ام را بگویم. بوستانی سرمربی سابق استقلال خوزستان، درباره جدایی از این تیم اظهار کرد: من به صورت توافقی از باشگاه جدا شدم که این جدایی دلایل بسیاری دارد و فعلاً با توجه به در پیش بودن بازی مهمی که این هفته استقلال خوزستان با سپیدرود رشت دارد، نمی‌خواهم به دلایل این جدایی ورود کنم. وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به این‌که خودش اعلام کرده بود، "مربیان بدون کارنامه به دنبال هدایت استقلال خوزستان هستند، " آیا این موضوع می‌تواند دلیل جدایی‌اش باشد؟ گفت: فعلاً چیزی نمی‌گویم زیرا من باشگاه استقلال خوزستان را باشگاه خودم می‌دانم و وقت برای صحبت کردن بسیار است. وی افزود: در هر حال من فکر کردم شاید مربی دیگری بتواند بیشتر به استقلال خوزستان کمک کند و تیم را از این شرایط خارج کند و در نهایت نیز به خاطر هواداران و باشگاه تصمیم به جدایی گرفتم. امروز نیز طی جلسه‌ای به صورت توافقی از استقلال خوزستان جدا شدم و اکنون در مسیر محل تمرین تیم هستم تا با بازیکنان خداحافظی کنم. در هر صورت فعلاً نمی‌توانم دلیل اصلی جدایی‌ام را بگویم. هدایت تیم استقلال خوزستان فعلا به کریم قنبری دستیار بوستانی سپرده شد.
پایان کار علی کریمی در سپیدرود رشت؟
سرمربی سپیدرود رشت با انتشار پیامی در سایت باشگاه سپیدرود رشت، از قطع همکاری خود با این تیم رشتی خبر داد.
علی کریمی سرمربی و مالک باشگاه سپیدرود رشت، با انتشار پیامی در فضای مجازی، با باشگاه سپیدرود رشت خداحافظی کرد. در این پیام آمده است: «از روز اول می‌دانستم که کار سختی در پیش داریم. به همین دلیل جدا از بحث مالی همه تلاشم را در حد توان و بضاعتم برای تأمین امکانات سخت‌افزاری مناسب جهت برگزاری تمرین و اردوها انجام دادم که همه آنها را جزو وظایفم می‌دانم و منتی بر کسی نیست اما زمانی می‌رسد که احساس می‌کنید تلاش‌ها و داشته‌های فنی‌تان نتیجه نمی‌دهد پس رفتن بهتر از ماندن است تا شخص جدید با تفکرات جدید بیاید و شرایط تیم را بهبود بخشد. به همین دلیل قبل از بازی با ماشین سازی تبریز در هفته هجدهم سرکار خانم بخشی مدیریت محترم اداره کل ورزش و جوانان استان و آقای صادقی معاونت این اداره را در جریان تصمیمم قرار دادم. بعد از بازی با پدیده هم بلافاصله مدیریت باشگاه با این عزیزان در همین مورد صحبت کرد. طی چند روز گذشته هم وکیل باشگاه جلساتی را با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان برگزار کرد و خودم هم با سرکار خانم بخشی تلفنی صحبت کردم تا مراحل تفویض اختیار و اداره امور تیم به این اداره انجام شود. در پایان هم از مردم استان گیلان و هواداران سپیدرود نهایت تشکر و سپاس را دارم که همیشه مرا مورد حمایت و لطفشان قرار دادند. امیدوارم بهترین نتایج برای این تیم مردمی رقم بخورد و از آنها می‌خواهم حلالم کنند. همچنین ضمن تشکر از بازیکنان تیم و مجموعه باشگاه به خاطر زحماتشان انتظار دارم همه تلاششان را برای موفقیت تیم با مالک و کادر جدید به کار گیرند.»
پس از استعفای علی کریمی از سپیدرود رشت، مدیرعامل باشگاه، مدیر رسانه و اعضای کادر فنی تیم نیز استعفا کردند.
چک سوم انتقال مرتضی تبریزی به استقلال پاس نشد
چک قسط آخر انتقال مرتضی تبریزی به باشگاه استقلال پاس نشد.درحالی که قرار بود دیروز قسط سوم باشگاه استقلال برای انتقال مرتضی تبریزی به باشگاه ذوب آهن اصفهان پرداخت شود, اما چکی که برای پرداخت این قسط صادر شده بود, پاس نشد.
این سومین بار است که چک رضایت‌نامه مرتضی تبریزی به دلیل عدم موجودی پاس نمی‌شود.سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن دیروز این خبر را تایید کرد. آذری 26 بهمن در این باره گفته بود: هیچ وقت دوست نداشتیم مانع از پیشرفت کسی شویم، درست است که مسئولان استقلال در بحث حقوقی زرنگ هستند ولی در این زمینه حرفه‌ای عمل نکردند. تلاش ما برای مذاکره با مسئولان استقلال نتیجه نداد و بنده آخرین بار 4 ماه پیش صدای آقای فتحی را شنیدم. در نهایت با اسپانسر مذاکره کردیم و چک 900 میلیونی با چند چک مبادله شد. چک اول با یک هفته تاخیر نقد شد. موعد چک دوم فردا (27 بهمن) و موعد چک سوم هم هفتم اسفندماه است.
رای ژاپنی ها به نفع رئیس AFC شد
رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز با رئیس‌فدراسیون فوتبال ژاپن دیدار کرد.
 شیخ سلمان، رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز به ژاپن سفر کرد و با رئیس‌فدراسیون فوتبال این کشور دیدار کرد.سفر شیخ سلمان به سرزمین سامورایی‌ها در راستای انتخابات جدید ریاست AFC بود. رئیس‌فدراسیون فوتبال ژاپن قول رای را به شیخ سلمان در انتخابات پیش رو داد.