kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


      
      کشف لاشه دو قوچ وحشی
ساری- خبرنگار کیهان: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل درحین بازدید از منزل یک متخلف لاشه دو راس کل وقوچ وحشی، یک قبضه سلاح شکاری و حیوانات تاکسیدرمی را کشف و ضبط کردند. متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.لازم به ذکر است؛ ضرر وزیان هرراس کل و قوچ وحشی براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ۱۰۰ میلیون ریال است.
تصادف زنجیره‌ای
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از تصادف زنجیره‌ای چهار خودرو در محور کمربندی شهید کلانتری این شهرستان خبر داد.سرهنگ علی عارف‌نژاد گفت: یک دستگاه پژو 405 نقره‌ای تک‌سرنشین که از سمت شمال به جنوب در حرکت بود با یک اتوبوس که در سمت مخالف در حال تردد بود برخورد کرد و در ادامه دو دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ نیز با اتوبوس برخورد کردند.وی افزود: در این حادثه راننده خودروی پژو 405 در برخورد با اتوبوس در دم فوت کرد.وی ادامه داد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه، تجاوز به چپ خودروی پژو 405 اعلام شد.
تولید مواد محترقه
تبریز-  خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تبریز گفت: بیش از 83 هزار و 729 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در این شهرستان کشف و ضبط شد. سرهنگ فرهنگ نوروزی، افزود: با تلاش ماموران کلانتری 12عباسی تبریز یک کارگاه تولید مواد محترقه در شناسایی و پلمب شد.
وی ادامه داد: در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
نجات از چنگال گرگ‌
همدان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: عوامل فوریت‌های پلیسی 110 همدان با حضور به موقع 2 جوان را از چنگال گرگ‌ها نجات دادند. سرهنگ جمشید باقری اظهار داشت: ساعت دو بامداد دو جوان در تماس با فوریت‌های پلیسی 110 خبر از گم کردن مسیر در منطقه تاریک دره شهر همدان دادند.وی بیان کرد: چند قلاده گرگ که در حوالی این دو جوان در حال پرسه زدن و قصد حمله به آنها را داشتند با حضور به موقع پلیس و استفاده این دو جوان از لوازم و تجهیزات کوهنوردی، از محل دور شدند.
سانحه رانندگی
اهواز- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: تصادف یک دستگاه مینی‌بوس با وانت در شهر اهواز 10 مصدوم برجا گذاشت. شهیار میرخشتی بیان کرد: این حادثه در منطقه آخر آسفالت اهواز اتفاق افتاد و مصدومان همگی مرد گزارش شدند.وی افزود: ماموران امدادی اورژانس 115، هشت مصدوم را به بیمارستان امام خمینی(ره) و دو مصدوم را به بیمارستان گلستان اهواز منتقل کردند.
احتکار کالای اساسی
اراک - فارس: فرمانده انتظامی دلیجان گفت: در عملیات‌های پلیس شهرستان دلیجان دو انبار دپوی اقلام مورد نیاز مردم شناسایی شناسایی و پلمب شد.علی هاشمی تصریح کرد: در بازرسی از این مراکز دو تن و ۳۵۰ کیلوگرم برنج و سه هزار و ۱۳۷ عدد انواع آبمیوه احتکار شده به ارزش تقریبی ۶۵۳ میلیون ریال کشف شد.وی اضافه کرد: محتکرین به مراجع قضایی معرفی شدند.
مواد غذایی تاریخ گذشته
اردبیل- تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی پارس‌آباد گفت: از یک فروشگاه زنجیره‌ای معتبر در پارس‌آباد مغان انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد به مقدار ۲۳۸ کیلوگرم کشف و جمع‌آوری شد.
امین رنجبر، اظهار داشت: بر اساس  اعلام رئیس بهداشت و درمان و تماس‌های مردمی به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد مغان در مورد نگهداری مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در یک فروشگاه زنجیره‌ای معتبر در منطقه، بلافاصله دستورات لازم صادر و با حضور نماینده دادستانی و ماموران نیروی انتظامی مواد غذایی توقیف شده از چرخه مصرف انسانی خارج شد.