kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
عضو اتاق بازرگانی:

شرایط اقتصادی حتما بهبود می‌یابد




نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بر این باورم ظرف سه چهار ماه آینده براساس تحلیل‌های اقتصادی حتما شرایط اقتصادی بسیار بهبود خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجیدرضا حریری با بیان اینکه اقتصاد ایران هم اکنون در شرایط خاص و ویژه‌ای به سر می‌برد، اظهار داشت: اقتصاد ایران در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌های پیش‌رو شرایط عادی را سپری نمی‌کند و البته این به مفهوم آن نیست که برای آن راهکاری وجود نداشته باشد بلکه به طور قطع بخش خصوصی می‌تواند این وضعیت را مدیریت نماید.
وی افزود: شرایط کنونی مرد جنگی می‌خواهد و اگر معتقدید در جنگ اقتصادی با آمریکا قرار دارید باید اتاق فکر دوره جنگ تشکیل داده و مردان جنگی را در آن به کار بگماریم. بر این باورم ظرف سه چهار ماه آینده براساس تحلیل‌های اقتصادی حتما شرایط اقتصادی بسیار بهبود خواهد یافت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین ادامه داد: نوع دیگری از تعامل با نظام باید میان بخش خصوصی شکل گیرد و قطعاً افرادی که سوابق فعالیت آنها در عرصه‌های اقتصادی روشن و مشخص بوده و کارنامه درخشانی داشته‌اند، می‌توانند در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی را حل نمایند.
حریری اضافه کرد: وضعیت کنونی، زمان مانور افرادی که بلیط کشورهای دیگر در جیبشان است تا در پی سختی روزگار فرار کنند، نیست و مردانی می‌خواهد که بتوانند ظرفیت مدیریت شرایط جنگی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در رتبه‌بندی اتاق‌های بازرگانی مشترک که از سوی اتاق بازرگانی صورت گرفته، اتاق بازرگانی چین و عراق توانستند رتبه مناسبی را کسب کنند، گفت: ما در شرایط جنگی و تحت فشار، در قالب اتاق بازرگانی ایران و چین به عنوان نماینده بخش خصوصی و چشم نظام، روابط ایران و چین را ادامه داده و علیرغم تبلیغاتی که در فضای مجازی علیه چین مطرح می‌شود، این کشور همچنان شریک مالی ما به لحاظ صادرات و واردات است و ۲۵ درصد مبادلات فرامرزی ما را تشکیل می‌دهد.
پس ما نگاه بلندمدتی به چین داریم.