kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

سرکرده گروه تروریستی «النصره» از ناحیه سرزخمی شد و در ترکیه به کما رفت

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه ، سرکرده‌ گروه تروریستی «جبهه النصره» در شمال سوریه به شدت زخمی شده و در ترکیه به کما رفته است.

یک منبع بیمارستانی در ترکیه سه‌شنبه به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت، «ابو محمد الجولانی» بر اثر انفجار‌های روز دوشنبه در شهر «ادلب»، از ناحیه سر جراحت شدیدی برداشته و جهت مداوا به یکی از بیماستان‌های استان «هاتای» ترکیه منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این منبع گفت، الجولانی دچار ضربه مغزی شده است و پزشکان او را تحت عمل جراحی قرار داده‌اند و او سپس، به اغما رفته است.
گفته می‌شود، در انفجارهای ادلب، دو تن از همراهان ازبک الجولانی در منطقه «القصور» این شهر کشته شده‌اند. در این انفجارها همچنین، مجموعا ۲۴ نفر کشته شده‌اند که ۱۱ نفر از آنها، تروریست‌های غیر سوری بوده‌اند.
استان ادلب سوریه تنها منطقه‌ای است که در دست عناصر تروریستی قرار دارد و گروه النصره (شاخه سوری القاعده)، ۹۰ درصد این استان را تحت‌اشغال خود دارد.
هشدار روسیه درباره توطئه کلاه سفیدها
وزارت خارجه روسیه درباره احتمال توطئه جدید«کلاه سفیدها» در سوریه هشدار داد و اعلام کرد که هدف از اجرای این توطئه ، ممانعت از بازگشت کنترل استان ادلب به دست دمشق و بی‌اعتبار کردن تلاش‌های صلح‌آمیز کشورهای «گروه آستانه» است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو با اعلام این خبر، نوشت: واشنگتن ممکن است از توطئه مذکور، برای توقف خروج نظامیان آمریکایی از سوریه استفاده کند.
«عمر الاسد» نایب‌رئیس‌کمیته امور بین‌الملل پارلمان سوریه نیز به این روزنامه گفت: کلاه سفیدها به همراه گروه‌های تروریستی مستقر در استان ادلب، می‌خواهند با انجام یک حمله شیمیایی، مانع از بازگشت نیروهای دولتی سوریه به این استان شوند.
به گفته وی، غرب با اجرای سناریوی شیمیایی، می‌خواهد تلاش‌ کشورهای ضامن صلح سوریه در مذاکرات آستانه (یعنی روسیه، ایران و ترکیه) را به شکست بکشاند.