kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
یک صهیونیست

اسرائیل 300 هزار سند درباره قتل عام فلسطینی‌ها را پنهان کرده است

یک نویسنده صهیونیست مقیم آمریکا افشا کرد که اسرائیل 300 هزار سند سری از قتل عام فلسطینی‌ها را مخفی کرده است.

سرویس‌های امنیتی اسرائیل همچنان به مخفی کردن هزاران سند در آرشیو ملی خود ادامه می‌دهند و تصمیم ندارند این اسناد را که بسیاری از آنها به ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها و قتل عام آنها مربوط می‌شود، افشا کنند. «آساف شالیف» نویسنده اسرائیلی که در کالیفرنیا زندگی می‌کند، روز گذشته طی یادداشتی که در پایگاه «گفت وگوی محلی» به چاپ رساند، این حقیقت را افشا کرد.به گزارش خبرگزاری قدس، در شرایط کنونی دست کم 300 هزار سند ،که مربوط به وقایع دهه‌های اخیر می‌شود، از چشم افکار عمومی مخفی نگه داشته شده است.
در شرایط کنونی بیش از هزاران سند وجود دارد که مقامات دولتی اسرائیل هنوز مهر محرمانه بودن را از آن برنداشته‌اند. شالیف نوشت، اسناد مذکور شامل اسامی کشته شدگان، تاریخ قتل عام‌ها، منابع اصلی و دیگر مسائل می‌شود که تاکنون از دید افکار عمومی در اسرائیل مخفی نگه داشته شده‌اند.
اسرائیل این اسناد را در رده «بسیار محرمانه» قرار داده و درباره افشای آنها نگرانی بسیاری دارد.
خودسوزی اسیر فلسطینی
 یک اسیر فلسطینی در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه این رژیم در حق اسرای فلسطینی، اقدام به خود سوزی کرد.به گزارش ایسنا، باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد، «ابراهیم النتشه»، اسیر فلسطینی ساکن قدس به ۱۱ سال زندان محکوم شده و در زندان نقب اسرائیل به سر می‌برد و در اعتراض به مدیریت زندان‌، دست به خود سوزی زد و بر اثر آن، جراحت‌هایی برداشته است.
 این نخستین بار است که یک اسیر فلسطینی اقدام به خودسوزی می‌کند. زندان صحرایی نقب از بزرگ‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و در آن نزدیک به ۲۰۰۰ اسیر زندانی هستند.
استعفای فرمانده ارتش صهیونیستی
فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شکست این رژیم در عملیات خان یونس، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
به گزارش مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا داد. این اولین بار طی ۲۳ سال گذشته است که یک افسر صهیونیستی در این سطح به جای انتظار تا پایان دوره مسئولیتش و تصدی مناصب عالی‌تر، استعفا می‌دهد.
در جریان عملیات خان یونس مبارزان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس توانستند ضمن مقابله با این گروه از نظامیان صهیونیست که سعی در نفوذ به شرق خان یونس را داشتند، با آنها درگیر شدند که در نتیجه آن ۷ نفر از مبارزان فلسطینی شهید شدند و در مقابل توانستند فرمانده این گروه صهیونیستی را به هلاکت رسانده و یک نفر دیگر را هم زخمی‌کنند.
 این استعفا تداوم زلزله سیاسی در رژیم صهیونیستی است که با استعفای اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آغاز شد و منجر به فروپاشی دولت این رژیم شد.