kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهدای خیابان پاسداران

نخستین مراسم سالگرد شهادت سه مامور نیروی انتظامی و یک نفر از بسیجیان در جریان اغتشاش دراویش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نخستین مراسم سالگرد شهدای خیابان پاسداران (شهدای فاطمیه) و شهدای اخیرحادثه تروریستی سپاه پاسداران که با حضور فرماندهان ارشدسپاه، ناجا، فاتب، ارتش، خانواده‌های شهدا، مردم و نمایندگان مجلس در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد،اظهار داشت: ما در روزهای گرامی داشت شهدای فاطمیه باز هم عزادار هستیم، عزادار 28 نفر از مظلومانی هستیم که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در دور افتاده‌ترین نقاط کشور و در مقابله با پلیدترین گروه‌های تروریستی جانفشانی و شهید شدند.
سردار حسین رحیمی با تأکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان از نزدیک مظلومیت شهدای آن منطقه را شاهد بوده‌ام، ادامه داد: یک سال از شهادت چهار رزمنده عزیزمان در خیابان پاسداران گذشت بسیاری از حرف‌ها را آن زمان نتوانستیم مطرح کنیم و اکنون نیز نمی‌توانیم.
رحیمی افزود: سه نفر از همکاران ما در زیر چرخ‌های اتوبوس جهالت شهید شدند و آن بسیجی نیز مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی خاطر نشان کرد: مدت‌ها با آن افراد برای اینکه دست از مسیر انحراف و خواسته‌های غیراصولی خود بردارند صحبت شد و خیلی‌ها خرده گرفتند که چرا مدارا کردید در پاسخ آنها گفتیم حریف ما در جبهه جنگ و مرز نیست این افراد در جوار کلانتری و در ساعاتی که مردم در آنجا تردد داشتند ساکن بودند و دست به اقداماتی زدند که باعث سلب آسایش ساکنان خیابان پاسداران شده بود اما باید برخورد مدبرانه می‌شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این ماجرا صبورانه سکوت کردیم، اظهارداشت: این شهدا مظلومانه جانشان را برای امنیت مردم تقدیم کردند، امام راحل آرمان‌هایی را برای ما تعریف کردند، چهل سال است برای دفاع از این آرمان‌ها و مقابله با کفر پایدار ایستاده‌ایم و باز هم خواهیم ایستاد.
سردار رحیمی گفت: دشمن بداند اگر بخواهد کاری کند بایستی از روی جنازه تک تک ما عبور کند، انقلاب اسلامی به بهای سنگینی به دست آمده و ما با تمام وجود و قدرت از اسلام ناب محمدی(ص) دفاع می‌کنیم.
برخورد مقتدرانه ناجا با مخلان امنیت
فرمانده نیروی انتظامی هم در حاشیه مراسم نخستین سالگرد شهدای خیابان پاسداران (شهدای فاطمیه) اظهار داشت: ما بایستی همواره یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم چرا که نتیجه مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های این عزیزان امنیت و آسایش و آرامشی است که امروز مردم عزیز در میهن اسلامی‌مان
دارند.
سردار حسین‌اشتری تأکید کرد: دشمن بداند با شهید کردن تعدادی از عزیزان در نیروهای مسلح نمی‌تواند به اهداف خود برسد و به طور حتم با اقتدار با افرادی که قصد خدشه وارد کردن به امنیت را دارند و یا می‌خواهند ناامنی در کشور ایجاد کنند، برخورد می‌کنیم.
 گفتنی است، سی‌ام بهمن سال گذشته در جریان غائله دراویش در خیابان پاسداران تهران، سه نفر از ماموران نیروی انتظامی به نام‌های رضا مرادی، رضا امامی و محمدعلی بایرامی و یک نفر از بسیجیان تهران به نام محمد حسین حدادیان به دست اغتشاشگران به شهادت رسیدند.