kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

تلاش ماکرون برای «ضدیهودی» جا زدن تظاهرات «ضد سرمایه‌داری» جلیقه‌زردها

«یهودی‌ستیزی» بهانه جدیدی است که دولت ماکرون آن را به دست گرفته تا بدین وسیله جلیقه زردها را «راحت‌تر» سرکوب کند. بر همین اساس دیروز این ماکرون بود که طرفداران خود را علیه جلیقه زردها بسیج کرد و به خیابان‌ها آورد!



 اتهام «یهودی‌ستیزی» جلیقه زردها از روز شنبه کلید خورده است. آسوشیتدپرس درباره تظاهرات روز شنبه جلیقه‌زردها نوشته: «در پاریس الفاظ توهین‌آمیزی که برخی از آنها ضد‌یهود بود، از سوی برخی از معترضان جلیقه زرد شنیده شده که علیه آلن فنکیلکروت، فیلسوف مشهور فرانسوی بود. معترضان از واژه‌هایی چون «صهیونیست»، «به تل‌آویو برگرد» و «ما فرانسه هستیم» علیه این فیلسوف مشهور فرانسوی به کار برده شده است.»
با انتشار این خبر بلافاصله امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گو اینکه بهانه لازم را یافته باشد در توئیتی نوشت: «اظهارات ضد یهود نفی کامل آن چیزی است که ما هستیم و آن چیزی است که ملت بزرگ ما را می‌سازد.» علاوه‌بر ماکرون، وزیر کشور فرانسه نیز «افزایش ناگهانی نفرت» را محکوم کرد و سخنگوی دولت ماکرون نیز در توئیتی نوشت «حیوان زشت در ناشناس بودن جمعیت منتظر فرصت است.» همچنین، دفتر دادستانی پاریس نیز اعلام کرد که ۱۵ تن برای تحقیق در این باره بازداشت شده‌اند.
در ادامه به همین بهانه یهودی‌ستیزی دستکم ۱۴ حزب سیاسی نزدیک به دولت از جمله سوسیالیسم، جمهوریخواهان و «جمهوری رو به جلو» از مردم فرانسه خواستند با مشارکت در راهپیمایی روز سه‎شنبه، یهودستیزی را محکوم کنند. علاوه‌بر فیلیپ نخست‌وزیر، ۱۹ عضو دولت ماکرون نیز اعلام کردند که در این راهپیمایی شرکت می‎کنند.