kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی؛ حماس وعده «قیام بزرگ» داد

در پی تجاوزات بی‌وقفه ‌اشغالگران صهیونیست علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی و بستن مداوم دروازه‌های این مسجد، جنبش مقاومت اسلامي حماس نسبت به شکل‌گیری یک قیام گسترده در آینده نزدیک علیه دشمن صهیونیستی هشدار داد.



جنبش حماس روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «تاریخ همواره ثابت کرده است که مسجد مبارک الاقصی مشعل انتفاضه‌های فلسطینی بوده است ودر صورت تکرار تجاوزات علیه قبله اول مسلمانان، یک قیام گسترده علیه رژیم ‌اشغالگر قدس شکل گرفته خواهد شد.» در این بیانیه همچنین می‌خوانیم: «یورش وحشیانه دشمن صهیونیستی برای بستن باب‌الرحمه (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) و مقابله با نمازگزاران و محافظان این مسجد نشان دهنده پافشاری ملت فلسطین بر رویارویی با تمامی تلاش‌ها در راستای تقسیم این مسجد به لحاظ زمانی و مکانی میان یهودیان و مسلمانان است... مسجد مبارک الاقصی یک خط قرمز است و هرگز ملت فلسطین به کسی اجازه نخواهد داد که هویت اسلامی آن را دگرگون سازد.» به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این بیانیه همچنین تصریح شده که «اقدام خفت بار برخی کشورهای عربی به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، این رژیم را به ادامه تعرضاتش به قبله نخست مسلمانان تشویق می‌کند.» حماس از ملت‌های عربی و اسلامی هم خواست تا از آرمان‌های فلسطینیان و در راس آن قدس شریف حمایت کنند.
گروه‌های ملی و اسلامی قدس نیز خواستار قیام گسترده فلسطینیان برای دفاع از باب‌الرحمه شدند. این گروه‌ها طی بیانیه‌ای تاکید کردند که این اقدام زمینه‌ساز تبدیل باب الرحمه به یک معبد یهودی می‌شود و گامی در جهت تحقق رویای رژیم صهیونیستی در زمینه تخریب مسجد جامع قبله و ساخت معبد کذایی بر روی آن می‌گردد.
گفتنی است، نظامیان صهیونیست روز دوشنبه با مسدود کردن باب الرحمه از دروازه‌های مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار داده و شماری از آنها را بازداشت کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرده و دست به بازداشت گسترده فلسطینیان زدند. در جریان این حملات درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نیروهای ارتش رژیم ‌اشغالگر قدس صورت گرفت.
این یورش‌های وحشیانه به قبله اول مسلمانان در شرایطی صورت می‌گیرد که طبق یک نظرسنجی انجام شده در اراضی ‌اشغالی، 60 درصد از ساکنان این مناطق با الحاق کرانه باختری به اراضی 1948 مخالفت دارند.