kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
هشدار رئیس ام.آی.6

تروریست‌های چشم آبی داعش در راه انگلیس هستند

رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس «ام‌آی‌سیکس» هشدار داد تندروهای انگلیسی وابسته به داعش که به کشور بازمی‌گردند یک تهدید بالقوه بسیار خطرناک هستند.

بازگشت نیروهای تکفیری داعش کابوس کشورهای غربی شده است همان کشورهایی که این تروریست‌ها را حمایت و راهی سوریه و عراق کردند. حالا همه چیز وارونه شده و این تروریست‌ها با آموزش‌هایی که در غرب آسیا دیده‌اند به خانه باز می‌گردند.
روزنامه «ایندیپندنت» در همین زمینه از قول «الکس یانگر»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس نوشته: «اعضای انگلیسی داعش که به کشور بازمی‌گردند یک تهدید بالقوه بسیار خطرناک هستند اما نمی‌توان جلوی ورود آنها را به کشور گرفت... این نیروهای انگلیسی وابسته به داعش به دلیل داشتن مهارت‌ها و ارتباطات احتمالی با داعش یک تهدید محسوب می‌شوند. در طول سال‌های گذشته هزاران نفر از مردم انگلیس برای پیوستن به داعش و دیگر گروه‌های افراطی و تروریستی به سوریه و عراق رفته‌ بودند.»
یانگر اضافه کرد: «روند بازگشت این نیروها بسیار پیچیده و یک مشکل دشوار است. اولین مسئله‌ای که ما باید در نظر بگیریم امنیت عمومی است. وی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اضافه کرد: «هر یک از این نیروها باید انتظار بازجویی، انجام تحقیقات و همچنین روند قضایی احتمالی داشته باشند. ما در این باره بسیار نگران هستیم زیرا همه تجربه‌هایی که تاکنون به دست آورده‌ایم به ما ثابت می‌کند این افراد احتمالاً مهارت‌ها و ارتباطاتی دارند که بسیار خطرناک هستند.»
رئیس «‌ام‌آی‌سیکس»  اضافه کرد: «من به درستی نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد زیرا این مسئله بسیار پیچیده است.
 همچنین این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که شهروندان انگلیسی حق بازگشت به انگلیس را دارند.»
همزمان گروهی وابسته به داعش تصویری را در اینترنت منتشر کرده که انفجار سومین برج بلند لس‌آنجلس را نشان
 می‌دهد.
این تصویر جدید فردی را با لباس شبه نظامیان و ماسک نشان می‌دهد که پرچم داعش را در دست دارد و در پس‌زمینه عکس، افق لس‌آنجلس مشخص است. به گزارش روزنامه دیلی میل، در این تصویر همچنین با استفاده از تکنیک‌های فوتوشاپی انفجاری در بالای برج «ای‌ون سنتر» به تصویر کشیده شده است.
در پایین این عکس نوشته شده «وعده ما به زودی عملی خواهد شد».
گفتنی است غربی‌ها آنقدر وسوسه سرنگونی مقاومت را در منطقه داشتند که تصور نمی‌کردند یک روز، با شکست طرحشان در منطقه، تروریست‌ها به خانه برگردند!