kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
واکنش کاراکاس به تهدیدات آمریکا

نیکلاس مادورو: ونزوئلا در مقابل هر حمله‌ای با تمام قوا از خود دفاع خواهد کرد

نیکولاس مادورو در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» تاکید کرد ونزوئلا در مقابل هر حمله‌ای با تمام توان از خود دفاع خواهد کرد.

بحران ونزوئلا در حالی ادامه دارد که تا کنون گوایدو عامل اطلاعاتی آمریکا در داخل هیچ کاری از پیش نبرده است و مردم و ارتش ونزوئلا همچنان در کنار دولت مادورو قرار دارند طی دو روز گذشته مردم این کشور نیز با برگزاری تظاهرات در نقاط مختلف این کشور حمایت خود را از دولت قانونی این کشور و مخالفت با مداخلات آمریکا در امور داخلی ونزوئلا اعلام کردند.
نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور نیز دیروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد به ثروت‌های ونزوئلا دست‌اندازی کند و معارضان در این کشور، مزدوران و آلت دست واشنگتن هستند.وی افزود: من رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا هستم و تمام وظایف داخلی و خارجی (رئیس‌جمهور) بر اساس قانون اساسی را خودم انجام می‌دهم؛ قدرت «خوان گوایدو» خیالی است و  ونزوئلا با تمام توان از خود دفاع خواهد کرد. مادورو تأکید کرد، به وحدت و یکپارچگی ارتش ونزوئلا اطمینان دارد و هر حمله‌ای به این کشور بدون پاسخ در جهان اسلام و عرب نمی‌ماند. وی در ادامه کشورهای عربی و اسلامی را به همبستگی با کشورش فراخواند.
نیکولاس مادورو، در مصاحبه‌ با شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیس نیز گفت‌: دولت آمریکا یک جنگجوست که به دنبال تسلط و به دست آوردن کنترل ونزوئلا است. رئیس‌جمهور ونزوئلا که از صدور مجوز برای ورود کمک‌های بشردوستانه خارجی به کشورش امتناع کرده است، یادآور شد: ونزوئلا ظرفیت ایجاد رضایت مردمی در تأمین تمامی موارد ضروری را دارد و به کسی التماس نمی‌کند. آمریکا تمایل دارد تا بحران بشری را با هدف توجیه یک مداخله نظامی به وجود آورد. این بخشی از سیاست‌ها است. به همین دلیل است که ما نمی‌خواهیم مواد غذایی مسموم آنها وارد کشور شود.
وزیر خارجه روسیه نیز در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود نسبت به مداخله در امور داخلی ونزوئلا هشدار داد. به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی این تماس تلفنی آمده است، در تماس تلفنی بین مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مسائل مهم در سیاست خارجی دو کشور بررسی شد. لاوروف نسبت به پیامدهای هرگونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا از جمله استفاده از زور و قدرت نظامی هشدار داد؛ موضوعی که واشنگتن برخلاف قانون بین‌الملل به آن تهدید کرده است.به موجب گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، لاوروف همچنین بر آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات درباره ونزوئلا در چارچوب اصول مطرح شده در منشور سازمان ملل تاکید کرد.