kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
به جرم محبت به اهل بیت(ع)

وهابیون سعودی زکریای 6 ساله را جلوی چشم مادر سر بریدند

کودک 6 ساله و شیعه عربستانی در مدینه از سوی راننده وهابی تاکسی با شیشه و جلوی چشم مادر ذبح شد! فقط به این خاطر که مادرش برای محمد و آل محمد(ص) صلوات فرستاده بود!

پنج‌شنبه هفته گذشته یکی از تلخ‌ترین روزها برای شیعیان عربستان بود. یک شهروند سعودی ۴۰ ساله در جنایتی وحشتناک، کودک شیعه 6 ساله را به جرم محبت خانواده‌اش به خاندان پیامبر(ص) در برابر چشمان مادر به شهادت رساند. به گزارش العالم، فرد جانی به این کودک عربستانی که «زکریا بدر علی الجابر» نام دارد، راننده اتومبیلی بود که مادر کودک آن را به مقصد مرقد پیامبر اکرم(ص) اجاره کرده بود و زمانی که فرد جانی پس از فرستادن صلوات مادر کودک متوجه شد وی شیعه است، پس از متوقف کردن اتومبیل اقدام به شکستن شیشه یکی از مغازه‌ها کرده و با استفاده از یک خرده شیشه گلوی این کودک 6 ساله را در مقابل چشمان مادرش برید!
روزنامه عربستانی«عکاظ» در این خصوص نوشته این مادر و پسر خردسالش از منطقه «الاحساء» برای زیارت مسجد النبوی به مدینه منوره آمده بودند. روزنامه الیوم سعودی هم به نقل از «ناصر علی الفایز»، پدربزرگ کودک مقتول نوشته که دخترش (مادر مقتول) در شهر جده مشغول به کار است و برای زیارت به مدینه رفته بود. پدر بزرگ زکریا اما در مورد حادثه قتل گفته: «قاتل شیشه یکی از مغازه‌ها را شکست و با آن به سمت وی حمله کرد و گلوی او را برید.»
شاهدان قتل این کودک 6 ساله که به رغم فریادها و تلاش‌های مادر برای درخواست کمک، هیچ کمکی به وی نکردند، این اقدام را «بسیار شوکه‌کننده» توصیف کرده‌اند. رسانه‌های سعودی که تلاش گسترده‌ای را برای کاستن از تبعات این جنایت آغاز کرده‌اند نوشته‌اند، نیروهای امنیتی فرد جانی را بلافاصله دستگیر کرده و او را برای انجام تحقیقات و بازجویی به زندان منتقل کرده‌اند. گفته می‌شود مادر «زکریا» که شاهد این قتل بوده و بیماری قلبی داشته، با دیدن این صحنه به حال کما رفته و در بیمارستان بستری شده است.
پمپاژ شایعه
پس از این واقعه رسانه‌های سعودی اقدام به انتشار مطالب و شایعات متعددی در این خصوص کردند و همچنان برخی از رسانه‌ها با انتشار اکاذیب و شایعات قصد سرپوش گذاشتن بر روی این جنایت را دارند. دستگاه قضایی سعودی هم مدعی شده که فرد جانی از سلامت عقلی برخوردار نبوده و این در حالی است برخی معتقدند که چنین توجیهی منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که وی به عنوان یک راننده تاکسی در شهر مدینه فعالیت می‌کرده است و دارای گواهینامه رانندگی است و این نشانگر آن است که وی از تمرکز و سلامت عقلی برخوردار است و انگیزه اصلی وی در ارتکاب چنین جنایتی تنها ریشه در تفکرات وهابی و متعصبانه وی علیه تشیع دارد. شاهدان عینی هم گفته‌اند که قاتل مشکل روانی نداشته بلکه پیوسته به مذهب تشیع اهانت می‌کرده است.
سرزمین ذبح!
پایگاه خبری «اسرار الاسبوع» در گزارشی با‌ اشاره به ذبح این کودک ۶ ساله از عربستان به عنوان «سرزمین تکه تکه کردن و ذبح» نام برده است. این رسانه نوشته: «جنایت در جاده سلطان بن عبدالعزیز رخ داد و هنگامی که مادر زکریا الجابر از ساکنان منطقه الاحساء در شرق عربستان خودرویی را کرایه کرد تا برای زیارت مرقد مطهر حضرت محمد(ص) برود هنگام سوار شدن مادر این کودک گفت: «بسم الله الرحمن الرحیم توکلنا علی الله، اللهم صل‌علی محمد‌و‌آله»، در این هنگام راننده خطاب به مادر این کودک شیعی گفت که تو شیعه هستی و هنگامی که جواب بله شنید خشم سرتاپایش را فرا گرفت. راننده پس از مدت کوتاهی خودرو را در نزدیکی قهوه‌خانه‌ای متوقف کرد و کودک را به زور از مادرش گرفت و مادر این کودک از کسانی که در محل بودند و رهگذران کمک خواست اما کسی به وی کمک نکرد و این جنایتکار وهابی با شیشه شکسته شده کودک را مقابل چشمان مادر سر برید و مادر به کما فرو رفت.»