kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

بزرگ‌ترین نمایش قدرت ارتش ونزوئلا علیه کودتاچیان و آمریکا

بزرگ‌ترین رزمایش نظامی ونزوئلا با حضور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور از بامداد دیروز (دوشنبه) به مدت 5 روز در سراسر ونزوئلا آغاز شد.

آمریکا علیرغم تمام تلاش خود برای جدایی بین دولت ، ملت و ارتش ونزوئلا و تثبیت موقعیت «گوایدو» عامل اطلاعاتی خود به عنوان رئیس‌جمهور شکست خورده است. دیروز نیز بزرگ‌ترین رزمایش نظامی ارتش ونزوئلا در طول تاریخ این کشور برگزار شد تا مهر تائید دیگری باشد که ارتش پشت دولت قانونی این کشور را علیرغم همه این توطئه‌ها خالی نکرده است.
«مادورو» حین سخنرانی آغازین، این رزمایش را «مهم‌ترین» رزمایش نظامی در تاریخ 200 ساله این کشور آمریکای جنوبی توصیف کرده و هدف آن را «افزایش آمادگی برای حفاظت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا در برابر هر مداخله خارجی» دانست.وی با لحنی کنایه‌آمیز خطاب به آمریکا گفت: «امروز از سوی امپراطور مورد تهدید قرار گرفته‌ایم! (اما) این رزمایش‌های نظامی، مهم‌ترین در تاریخ این کشور هست زیرا ما هزاران مرد و زن را بسیج کرده و تمام سیستم پدافندی کشورمان را آزمایش می‌کنیم.» رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه از مردم این کشور خواست که با حمایت از این رزمایش و پیوستن به برنامه جامع حمایت از حاکمیت ونزوئلا، از حق خودشان برای زندگی همراه با صلح و آرامش دفاع کنند.
بامداد دیروز همزمان با آغاز این رزمایش «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دستور استقرار یگان‌های ویژه در مرز این کشور با کلمبیا را نیز داد. گفته می‌شود که شمار این نیروها بالغ بر 700 نفر است. رسانه‌های خبری در روزهای گذشته به نقل از مخالفان مادورو اعلام کردند که ارتش این کشور پل ارتباطی این کشور با کلمبیا را برای جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به ونزوئلا قطع کرده‌اند.«مادورو» با رد پذیرش کمک‌های بین‌المللی، این موضوع را بهانه‌ای برای آغاز دخالت‌های نظامی به سرکردگی آمریکا علیه ونزوئلا دانسته بود.
وی در این باره گفت: «به دنبال ارسال دو تا کانتینر محموله کوچک کمک‌رسانی برای ما هستند، ونزوئلا نیازمند صدقه نیست. اگر آنها واقعا به فکر ما هستند، گامی جهت پایان یافتن محاصره و لغو تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس بردارند.»