kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

اقدام جدید ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای اشتغال‌زایی در سطح کلان

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام راحل در آستانه جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی از ایجاد فرصت اشتغال جدید برای ۶۰ هزار نفر با اجرای پنج الگوی اساسی خبر داد.

محمد مخبر در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی طرح‌های جدید اشتغالزایی بنیاد، گفت: محور اصلی فعالیت‌هایمان اشتغال است که از کارآفرینی فردی شروع شده و هم‌اکنون توسعه آن منجر به راه‌اندازی بنگاه‌های اشتغالزایی بزرگ همچون نیروگاه خاف، ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه جاسک و کارخانه کاغذ خاش شده است. مخبر با بیان اینکه مهمترین خط قرمزهای اساسی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مربوط به حوزه اشتغالزایی است، ادامه داد: اصل و اساس همه طرح‌های اشتغالزایی با محوریت محرومیت‌زدایی پیش می‌رود و طبق آن تاکنون ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و نیمه‌محروم ظرف ۵ الی ۶ سال با شناسایی دقیق موقعیت منطقه و بازدهی اقتصادی ایجاد کردیم و تمام اقدامات کارآفرینی منطبق با عملی شدن اقتصاد مقاومتی و اجرای کامل فرامین مقام معظم رهبری انجام می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اهل رقابت با مردم، دولت و هیچ رانتی نیستیم، افزود: ما هر فردی را که متقاضی کارآفرینی است و از شرایط لازم برخوردار باشد، حمایت می‌کنیم و با توجه به شرایط خاصی که تاکنون از مناطق محروم مختلف رصد کردیم، کارخانه فولاد را بردیم خرمشهر، پتروشیمی را به خوزستان، نیروگاهمان را در خاف، استخراج نفت را در حورالعظیم و تولید کاغذ را به خاف برده‌ایم و هم‌اکنون ۵ الگوی اشتغالزایی جدید برای اشتغالزایی بیش از ۶۰ هزار نفر را تدوین کرده‌ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما در مواردی ورود می‌کنیم که صرفا به رفع چالش‌های محرومیت اختصاص دارد، گفت: برای محرومیت زدایی و حل مشکلات ناشی از آن تاکنون بدون استفاده از بعضی امتیازها، حتی یک ریال تاخیر مالیاتی در هیچ یک از پروژه‌های خرد و کلان نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.
مخبر یادآور شد: مدل پنجگانه ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره) برای رسیدن به اشتغالزایی ۶۰ هزار نفر، مهتاب نام دارد که به ترتیب شامل الگوهای سحاب، آسمان، آفتاب، تسهیلات محور و بنگاه محور است.