kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
خبر بد برای صهیونیست‌ها

سامانه اس-300 در سوریه فعال شد

رسانه‌های صهیونیستی از فعال شدن چند سامانه دفاع موشکی «اس-300» ساخت روسیه در اطراف شهر «حماه» سوریه خبر دادند.

روزنامه‌های صهیونیستی «جروزالم پست» و «یدیعوت آحارونوت» اعلام کردند، بر اساس تصاویر جدید ماهواره‌ای، سامانه‌های موشکی «اس-300» ساخت روسیه، در خاک سوریه فعال شده‌اند.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: سه سامانه دفاع موشکی «اس- 300» در منطقه «مصیاف» واقع در نزدیکی شهر «حماه» سوریه فعال شده‌اند و یک سامانه دیگر نیز در این منطقه وجود دارد که هنوز فعال نشده است. این تجهیزات دفاعی پیشرفته سه ماه قبل توسط روسیه وارد سوریه شده است.
«جروزالم پست» هم با انتشار تصاویری، ادعا کرد که چهار سامانه دفاع موشکی «اس-300» در«مصیاف» مستقر و فعال شده‌اند.
این خبرها در حالی منتشر می‌شوند که مقامات دولت سوریه هنوز در‌باره این موضوع، چیزی نگفته‌اند. البته، اخیرا «شمخانی» رئیس‌ شورای عالی امنیت ملی کشورمان، به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که در صورت تکرار حمله به سوریه، پاسخ عبرت‌آموزی را دریافت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این روزنامه افزود، نصب این پرتابگرها، نشان‌دهنده افزایش سطح عملیاتی و هوشیاری آنها (حامیان دمشق) است.
روسیه مهرماه گذشته در واکنش به سرنگونی یک فروند هواپیمای تجسسی خود در آسمان سوریه توسط صهیونیست‌ها، سامانه‌های «اس-300» را به سوریه ارسال کرده است. سامانه پیشرفته و دوربرد «اس-300» می‌تواند موشک‌های بالستیک و هواپیماها را تا فاصله 300 کیلومتری هدف قرار دهد. این سامانه می‌تواند به طور همزمان، 12 موشک هدایت‌شونده را به سوی اهداف پرتاب کند.
تقویت نظامی آمریکا در سوریه!
آمریکایی‌ها به جای خارج کردن نیروهای خود از سوریه، در صدد تقویت این نیروها برآمده‌اند! به گزارش ایسنا، علیرغم ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، نزدیک به ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل خودروهای زرهی، تجهیزات فنی و ژنراتورها عصر دوشنبه از گذرگاه «سیمالکا» واقع در مرزهای سوریه و عراق، وارد خاک سوریه شده‌اند.طبق اعلام خبرگزاری آناتولی، این کامیون‌ها روز سه‌شنبه محموله‌های خود را به مراکز لجستیک نیروهای آمریکایی در دو منطقه «خراب عشق» (واقع در غرب شهر عین عیسی) و «صرین» (مرکز منطقه کوبانی) رسانده و در آنجا تخلیه کرده‌اند.
از جمله خودروهای زرهی آمریکایی که به این مناطق منتقل شده‌اند، خودروهای زرهی «هاموی» هستند که از قابلیت‌ حرکتی خوب در مناطق مختلف برخوردار هستند. پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا این خودروها را در اختیار «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کردهای مسلح) قرار داده بود.
این خبرگزاری ضمن انتشار ویدئوی مربوط به عملیات انتقال تجهیزات نظامی آمریکا به شمال سوریه، اعلام کرد که ورود کاروان نظامی آمریکا به این منطقه نشان می‌دهد که در واقع، آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در سوریه است.  این نقل و انتقالات به همراه هشدار پنتاگون درباره احیای داعش در سوریه، به خوبی از نقشه آمریکا برای ماندن در سوریه، پرده برمی‌دارد. هر چند داعش توسط خود آمریکایی‌ها به وجود آمده است، ولی این کشور معمولا حضور خود در عراق و سوریه را به بهانه مبارزه با داعش توجیه می‌کند.