kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

سیلاب لرستان خسارت زیادی به بار آورد



معاون استاندار لرستان گفت: سیلاب دوشنبه شب گذشته در استان لرستان خسارت زیادی به بار آورد که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان خرم‌آباد است.
احمد مرادپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلاب خسارت کلی به راه‌ها، زیرساخت، ابنیه و پل‌های استان وارد کرد و در خرم‌آباد صدها منزل مسکونی دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شدند و خسارات بسیاری به این شهرستان وارد شده است.
معاون عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: اکنون بررسی واحدهای خسارت‌دیده در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: اعلام برآورد اولیه از خسارت سیلاب امکان‌پذیر نیست، اما بدون شک حجم ضررهای ملی و شخصی بسیار بالا است.
مراد پور با ‌اشاره به خسارات سیلاب در الیگودرز و پلدختر نیز گفت: سیلاب استان تلفات جانی نداشته اما تخریب زیرساخت‌ها به‌ویژه در مناطق ساحل رودخانه‌ها قابل‌توجه است و خسارات ناشی از سیلاب اخیر جمع‌بندی و برای اخذ اعتبارات جبرانی به ستاد بحران ارسال می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز از آسیب به ۳۰ روستای استان خبر داد.
صارم رضایی اظهار کرد: در این راستا روستاهای بابازید، خرسه و چم‌مهر شهرستان پلدختر دچار سیل و آبگرفتگی شدند.
وی اضافه کرد: همچنین سیل در روستاهای شهرستان سلسله شامل دکامین، جهان‌آباد، ناصروند، هندی، رحیم‌آباد، پرسک علیا و سفلی، چناره، چهارتخته، دکاموند علیا و سفلی، شاپورآباد، کاکارضا، ناصروند، پیرکه صالح‌آباد، چناره، گریران، حسین‌آباد و دوآب، نیازآباد، کاظم‌آباد و میان خران باعث ایجاد آسیب‌هایی شده است.
فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، اظهار کرد: بارش‌های اخیر به شبکه توزیع برق استان آسیب زده و کارکنان شرکت در حال بررسی میزان خسارت وارد شده هستند و پیش‌بینی می‌شود حدود 4 تا 5 میلیارد تومان خسارت به برق استان وارد شده باشد.
رئیس ‌آموزش و پرورش ‌اشترینان نیز گفت: سیلاب به مدارس شهرستان بروجرد خسارت وارد کرد.
 امیر صارمی اظهار کرد: براثر بارندگی دوشنبه شب گذشته دو میلیارد ریال به مدرسه روستای توده‌ زن خسارت وارد و حدود یک و نیم متر آب وارد مدرسه شد.
وی بیان کرد: مدارس دیگر ‌اشترینان نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند، ولی خسارت زیادی وارد نشده است.