kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

رشادت‌‌های جنبش نجباء عراق جیغ نمایندگان کنگره آمریکا را درآورد

نمایندگان کنگره آمریکا که دولت این کشور را در مهندسی کردن تحولات داخلی عراق ناتوان می‌بینند، نسبت به کسترش فعالیت‎ جنبش‎های مقاومت در عراق به خشم آمدند و از کاخ سفید خواستند برای کنترل شرایط، اقدامی بکند.

اوضاع در عراق هم مثل سوریه و سایر مناطق غرب آسیا، برای آمریکا اصلا تعریفی ندارد و تحولات عراق به سمت و سویی می‌رود که صدای نمایندگان کنگره آمریکا را هم در آورده است.
به گزارش خبرگزاری قدس، چهار نماینده کنگره آمریکا اعلام کردند که از هر اقدامی جهت ملزم نمودن کاخ سفید به تحریم مقاومت اسلامی «نُجَباء» و سایر گروه‌های مقاومت عراقی حمایت می‌کنند. این اعلام آمادگی در حالی صورت می‌گیرد که هم‌اکنون منازعه شدیدی میان کنگره و کاخ سفید بر سر احداث دیوار در مرزهای این کشور و مکزیک جریان دارد و حتی بخش‌هایی از دولت آمریکا هم به تعطیلی کشیده شده است.
«جو ویلسون»، «برد شرمن»، «استیو چابوت» و «تام سوزی» چهار نماینده آمریکایی هستند که علیه فعالیت گروه‌های مقاومت درعراق موضع گرفته و مدعی شدند که دست نیروهای مقاومت به خون سربازان آمریکایی آغشته است. آمریکا در سال 2003 به عراق حمله کرد و تا سال 2011 نیروهای آمریکایی در عراق مانده و طی این مدت‌، جنایات زیادی علیه مردم این کشور مرتکب شده‌اند. چهار نماینده مذکور مدعی شدند که گروه‌های مقاومت وابسته به ایران بوده و باید آنها را مورد تنبیهات اقتصادی قرار داد. بر خلاف ادعای این نمایندگان آمریکایی، گروه‌های مقاومت نه به ایران و نه به هیچ کشور دیگری وابسته نیستند و آرمان مشترک آنها در همه کشورهای منطقه، مبارزه با سلطه‌جویی آمریکا و براندازی رژیم نامشروع صهیونیستی است.