kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

پزشکان از پرداخت مالیات مستثنی نیستند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: پزشکان از پرداخت مالیات مستثنی نیستند و باید متناسب با درآمدهای خود مالیات دهند.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره فشار لابی پزشکان به کمیسیون تلفیق مجلس برای تجدید رای‌گیری و حذف مصوبات این کمیسیون، الزام پزشکان برای نصب کارت خوان در مطب و پرداخت 10 درصد از دستمزد پزشکان به عنوان مالیات به صورت علی الحساب توسط مراکز درمانی، تصریح کرد: اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق با این مصوبات موافق بودند و به همین دلیل، دور از انتظار است که این مصوبات مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و درباره آنها رای‌گیری شود.
وی ادامه داد: کسری بودجه، وضعیت بازار، کاهش ارزش پول ملی و... از جمله مواردی هستند که دریافت مالیات از پزشکان را به عنوان منابع جدید مالی الزامی کرده‌اند.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه هیچگونه استثنائی درخصوص مبارزه با فرار مالیاتی وجود ندارد، افزود: پزشکان از پرداخت مالیات مستثنی نیستند و باید متناسب با درآمدهای خود مالیات بدهند.
فرهنگی درباره نامه سازمان نظام پزشکی به کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر حذف مصوبات مربوط به اخذ مالیات پزشکان گفت: این قبیل نامه‌ها هیچگونه تاثیری در روند اجرای قانون ندارند. ان‌شاالله این ماده‌ها ماندگار خواهند بود زیرا تاکید خاصی روی آنها وجود دارد.
گفتنی است، موضوع پرداخت مالیات در کشورهای پیشرفته دنیا بسیار جدی است و افراد موظف و متعهدند که در قبال میزان درآمد خود مالیات بپردازند. در این کشورها فرار مالیاتی جرم بزرگی محسوب شده و با متخلف به شدت برخورد خواهد شد. اما برخی پزشکان برای فرار از پرداخت مالیات، استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در مطب خود را کنار گذاشته و از بیماران خود تنها پول نقد به عنوان حق ویزیت طلب می‌کنند. در این راستا مجلس برای شفاف سازی، جامعه پزشکی را مکلف به استفاده از کارتخوان در سال ۹۸ کرده‌اما دست‌های پشت پرده برای حذف این مصوبه دست به کار شده‌اند.