kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

انتقاد سرمربی پیشین تیم ملی از شرایط حاکم بر تکواندو

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: تکواندو دنیا پیشرفت نکرده است و اعتقاد دارم ما به دلیل اینکه خودمان را قبول داریم عقب ماندیم.

بیژن مقانلو در تازه‌ترین صبحت‌های خود اظهار داشت: تکواندو دنیا پیشرفت نکرده است و فکر می‌کنم ما عقب ماندیم. تکواندو همان تکواندو است و ما نیز همان بازیکنان را داریم، اما خودمان را قبول نداریم. ما فقط دیگران را نگاه می‌کنیم و خودمان را نمی‌بینیم و فقط می‌گویم فلان کشور پیشرفت کرده است، اما نمی‌گوییم آیا ایران نباید پیشرفت کند؟ مگر در گذشته کشورهای دیگر پیشرفت نداشتند؟ در عرض شش ماه تمام بازیکنان ما رنکینگ یک دنیا شدند و در جمع بهترین‌ها حاضر شدند.
سرمربی سابق تیم ملی تکواندو اظهار داشت: اگر در المپیک ریو نیز اتفاقاتی افتاد همه از آن آگاه هستیم. این عدم موفقیت به خاطر غرور، عدم انسجام یا هر دلیل دیگری بود، اما بعد از المپیک یکسری بازیکن جوان و مستعد داشتیم که علاوه‌بر حفظ آنها باید تعداد جوان دیگر نیز به این نفرات اضافه می‌کردیم. آیا بعد از المپیک توانستیم بازیکنی به غیر از میرهاشم حسینی را به جمع 32 نفر برتر رنکینگ اضافه کنیم؟
مقانلو افزود: اصلا مخالف رقابت‌های انتخابی نیستم و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و جهانی در زمان ما، تمام نفرات گرندپری موظف به حضور در رقابت انتخابی و مبارزه با جوانان بودند. اینکه بازیکن حاضر در گرندپری در مسابقات آزاد کشوری حاضر شود و به هر دلیلی آسیب ببیند، ببازد و حذف شود و در ادامه او را به اردو دعوت کنید اصلا توجیه ندارد.