kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
قابل توجه مخالفان صنایع موشکی کشورمان

واشنگتن: سامانه‌های موشکی در اروپا برای مقابله با ایران است

در حالی که برخی افراد، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی مدعی اصلاحات همواره علیه قدرت دفاعی و توانمندی نظامی کشورمان ایجاد تشکیک و در ضرورت آن شبهه ایجاد کرده‌اند در مباحث مطرح شده در جریان کنفرانس بررسی برنامه موشکی آمریکا برای سال 2019، مقامات آمریکایی اعلام کردند که سامانه‌های موشکی مستقر شده در اروپا، با هدف خنثی‌سازی تهدیدات ایران است!

در ادامه موضع‌گیری‌های واشنگتن علیه برنامه موشکی ایران، این‌بار یک مقام ارشد دولتی آمریکا اعلام کرد که سامانه‌های موشکی آمریکایی مستقر در قاره اروپا، با هدف مقابله با تهدیدات تهران هستند.
یک مقام ارشد دولتی آمریکا شامگاه چهارشنبه طی ویدئوکنفرانسی در بررسی برنامه پدافند موشکی آمریکا برای سال 2019، گفت: «توانمندی‌های موشکی ما در وهله اول، جلوتر از تهدیدات کشورهای سرکش خواهد بود. برای مثال، نیروهایی که ما در اروپا مستقر کرده‌ایم با هدف مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای ایران است.»
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دیگر مقام آمریکایی – که نام او نیز افشا نشد – در این کنفرانس ادعا کرد که برنامه پدافند موشکی جدید واشنگتن با هدف مقابله با تسلیحات موشکی جدید ایران مانند موشک‌های کروز، مافوق صوت و بالستیک ایران است.
در بخش دیگری از این کنفرانس، مقامات آمریکایی به تشریح برنامه موشکی سال 2019 خود در تقابل با دیگر کشورها پرداخته و تصریح کردند: «ایالات متحده هنوز هم برای مقابله با حمله اتمی (احتمالی) روسیه یا چین، به بازدارندگی اتمی توسل می‌جوید.»
در حالی که آمریکا و دیگر دشمنان ملت ایران روزانه به تجهیز و افزایش قدرت نظامی خود پرداخته و هدف این ازدیاد قدرت را ایران اعلام می‌کنند، برخی در داخل کشور در ضرورت توانمندی نظامی کشور و گسترش توان موشکی تشکیک و ایجاد شبهه می‌کنند!
واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره‌بر ایران
خبر دیگر اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی به فضا واکنش نشان داد و مانند دیگر مقام‌های دولت این کشور برنامه فضایی ایران را برنامه‌ای در راستای ساخت موشک‌های قاره‌پیما توصیف کرد.
وی که در مراسم رونمایی از سند بازنگری دفاع موشکی در ساختمان وزارت دفاع آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «سه‌شنبه‌ای که گذشت، رژیم ایران یک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد، که شکست خورد. اگر [این پرتاب] شکست نمی‌خورد، اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار می‌داد، که می‌توانستند از آن برای دنبال کردن توانمندی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده کنند. توانمندی رسیدن به ایالات متحده، که البته اتفاق نخواهد افتاد.»
وی در ادامه ادعاهای تکراری و مضحک خود اظهار داشت: «آنچه از زمانی که من به ریاست‌جمهوری رسیده‌ام با ایران انجام داده‌ایم، واقعا معجزه‌آسا است. من به آن توافق هسته‌‌ای وحشتناک و ضعیف پایان دادم. و به شما می‌گویم که ایران امروز کشوری بسیار متفاوت از آن چیزی است که دو سال پیش بود. این همان [کشور] نیست و همان نخواهد بود. من معتقدم که آنها می‌خواهند گفت‌وگو کنند.»
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در صفحه شخصی خود با مطرح کردن ادعاهای تکراری علیه ایران، مدعی شده بود که پرتاب ماهواره‌ای تهران در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بوده و این عمل جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که به‌دنبال دستیابی به توانمندی موشکی برای حمله به اروپا و غرب آسیا هستند.
ایران اعلام کرده که پرتاب ماهواره فقط مصارف علمی دارد. روز سه‌شنبه (25 دی ماه) سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره «پیام» ساخت دانشگاه امیرکبیر به فضا، توسط موشک ماهواره‌بر «سیمرغ» خبر داد.
اطلاعیه شماره ۵ سازمان فضایی ایران درخصوص پرتاب این ماهواره می‌گوید: «سحرگاه روز ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ ماهواره پیام توسط پرتابگر سیمرغ به فضا پرتاب شد که مطابق گزارش‌های اولیه و داده‌های دریافتی در این پرتاب، دستیابی به سرعت مداری لازم محقق نشد و ماهواره به درستی در مدار تزریق نشد» ادعاهای دولت آمریکا در حالی است که در قطعنامه شورای امنیت، هیچ محدودیتی برای برنامه فضایی ایران در نظر نگرفته و بند مرتبط با برنامه موشکی آن نیز غیرالزام‌آور بوده و به موشک‌های طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، محدود است.
تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تهدیدآمیز جلوه دادن برنامه فضایی ایران در حالی است که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» حتی جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا هم موضع پامپئو را قبول نداشته و برنامه فضایی ایران را تهدید نمی‌داند.