kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
در نامه‌ای به رئیس‌مجمع تشخیص مطرح شد

تأکید مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بر اقدام انقلابی در قبال لایحه پالرمو

اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون لایحه پالرمو،‌بر مغایرت این لایحه با شرع و سیاست‌های کلی نظام تاکید کردند.

به گزارش فارس، ۱۲۲ نفر از اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون لایحه پالرمو،‌بر مغایرت این لایحه با شرع و سیاست‌های کلی نظام تاکید کردند.
در بخشی از این نامه آمده است: به یاد داریم فلسفه این نهضت تحقق آرمان‌های اسلام ناب و خارج شدن از زیر یوق استعمار و استکبار جهانی بوده است، اما دشمنان اسلام دست از ما برنداشته و قصد دارند تا در استعماری فرا نو با استفاده از قوانین بین‌المللی، کشورها را زیر سلطه خویش
 قرار دهند.
 این نامه می‌افزاید: حضرتعالی که خود از مجتهدین هستید و‌اشراف به قانون اساسی و فتاوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و سیاست‌های کلی نظام دارید مستحضرید ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی مغایرت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) با شرع و سیاست‌های کلی نظام را در نامه شماره 9900/9741 مورخ 9/4/1397 به آیت‌الله جنتی اعلام نمودند. و از سوئی دیگر هیئت نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام که منصوبین مستقیم رهبر معظم انقلاب هستند نیز مخالفت خود را با کنوانسیون پالرمو اعلام کرده‌اند با این وصف مطلع شده ایم که این کنوانسیون قرار است مجددا در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح گردد.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند که سراغ کنوانسیون‌هائی که نمی‌دانید ته آن چیست نروید بلکه به قوانین داخلی رجوع کنید؟! آیا مجلس قانون مبارزه با پولشوئی و جرائم سازمان یافته را تصویب نکرده است؟ آیا مراجع عظام تقلید با صراحت فتاوای خود را در مورد تحریم پذیرش اف‌ای تی اف بیان نکرده اند؟!
در پایان این نامه تاکید شده است: ما نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اعلام برائت از کنوانسیون ننگین پالرمو از حضرت مستطاب عالی خواستاریم با اقدامی انقلابی و قاطع مانع از طرح مجدد آن در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام شده و مخالفت خود را با این گونه کنوانسیونهای استعماری اعلام فرمائید.