kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
براثر حمله پهپادی 5شنبه انصارالله

خبر مرگ سرلشگر «محمدصالح طماح» رئیس‌ سازمان اطلاعات دولت مستعفی یمن تأیید شد

رئیس‌اطلاعات دولت مستعفی یمن که در حمله پهپادی انصارالله به لحج، به همراه شمار دیگری از مقامات بلند پایه دولت مستعفی زخمی شده بود، 2 روز پس از این حادثه به هلاکت رسید.




سرلشگر«محمد صالح طماح» رئیس‌کمیته اطلاعات و تحقیقات نظامی یمن وابسته به دولت مستعفی مستقر در «ریاض»، که پنجشنبه گذشته در حمله پهپادی نیروهای یمنی زخمی شده بود، به هلاکت رسید. شبکه خبری «اسکای نیوز» امارات، با اعلام این خبر تاکید کرده: «سرلشگر محمد طماح که در حمله پهپادی یمنی‌ها به پایگاهی نظامی در جنوب یمن زخمی شده بود، جان باخته است.»
انصارالله یمن پنجشنبه با حمله پهپادی به نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در پایگاه نظامی «العند» در استان «لحج» 6 نظامی را به هلاکت رساند. در بین کشته شدگان چند فرمانده وجود داشت. دقت این حمله تعجب ائتلاف سعودی و بسیاری از کارشناسان نظامی را برانگیخته است.
از سوی دیگر، مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مختلفی را در خیابان «خمسین» و منطقه «هفت ژوئیه» شهر «الحانی» استان الحدیده یمن هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. عربستان بیش از 2000 بار توافق آتش بس در الحدیده را تاکنون نقض کرده است. روز شنبه نیز دانشگاه الحدیده مورد حملات توپخانه‌ای عربستان قرار گرفت.