kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

سفیر سابق آمریکا در ناتو: تا چند سال دیگر کشورها برای آمریکا تره هم خرد نمی‌کنند

سفیر سابق آمریکا در ناتو در مصاحبه‌ای با سی ان ان تاکید کرده تا سال 2021 دیگر نظرات آمریکا برای هیچ کشوری با اهمیت نخواهد بود.

 

به گفته سفیر سابق آمریکا در ناتو دیگر کشورش مهم‌ترین بازیگر در عرصه مسائل جهانی به شمار نمی‌رود. «ایو دالدر» سفیر آمریکا در ناتو بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ که با سی‌ان‌ان گفت‌و‌گو می‌کرد گفته: «در سال ۲۰۱۷ آمریکا در ذهن رهبران دنیا حضور بسیار پررنگی داشت. اینکه آمریکا چه فکر می‌کرد، چه کاری انجام می‌داد یا چه کاری انجام نمی‌داد، اهمیت داشت.»
این دیپلمات که در حال حاضر ریاست اندیشکده «شورای شیکاگو در امور جهانی» را بر عهده‌دارد در ادامه تصریح کرده: «مطمئن نیستم که در سال ۲۰۲۱، برای رهبران دنیا هنوز هم اهمیتی داشته باشد که ایالات متحده می‌خواهد چه کاری انجام دهد.» دالدر در کتاب جدیدش با عنوان، «The Empty Throne» (سلطنت پوچ)، هم نظرات مشابهی را مطرح
 کرده است.
 او در این کتاب به بررسی دیپلماسی آمریکا در عصر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و آثار آن بر نظم جهانی در دوران پساجنگ پرداخته است. به گزارش فارس، او در این کتاب نوشته یکی از نتایج احتمالی سیاست خارجی دولت فعلی آمریکا این است که «هیچ کس کنترل امور را در دست نخواهد داشت و اوضاع دنیا به حالتی برمی‌گردد که همه دنبال منافع خودشان و تعیین قلمرو نفوذ خودشان هستند و می‌خواهند به روش خودشان در رقابت برای قدرت پیروز شوند.»