kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری قاچاقچی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه‌آهن اصفهان از دستگیری یک قاچاقچی با محموله کود آهن هیومیک قاچاق خبر داد.
سرهنگ منصور نیت‌خواه گفت: ماموران در بازرسی از انبار ایستگاه راه‌آهن50 كيسه حاوي كود آهن هيوميك به وزن تقريبي 900 كيلوگرم را کشف کردند که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.
وی با اشاره به اینکه در استعلام از سازمان جهاد کشاورزی غیر قانونی و قاچاق بودن محموله کشف شده اعلام شد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان دو میلیارد ریال اعلام شده است.
تصادف مرگبار
تبریز- خبرنگار کیهان: تصادف وانت نیسان با اتوبوس مسافربری در محور تبریز- سلماس موجب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر شد.
در این حادثه راننده 55 ساله وانت نیسان فوت و سه نفر از سرنشینان آن نیز مجروح شدند.
بنابر این گزارش مجروحین با بالگرد اورژانس به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شدند. در این حادثه آسیبی به مسافران اتوبوس وارد نشد.
قاچاق سوخت
قزوین- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین از توقيف يك دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق در شهرستان بوئین زهرا خبر داد.
سرهنگ «مهدی حاجیان» گفت: ماموران کلانتری 11 «پاسداران شهرستان «بوئین زهرا» حین گشت‌زنی در حوالی روستای «صدر آباد «به یک دستگاه کامیون تانکردار حامل سوخت مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.
وی اضافه کرد: با بررسی مدارک مشخص شد، راننده فاقد مجوز حمل سوخت بوده که در بازرسی از کامیون 30 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.
سرهنگ حاجیان ارزش سوخت مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان 720 میلیون ریال عنوان کرد.
دستگیری قاتل فراری
بناب- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بناب از دستگیری قاتل فراری پس از گذشت یک سال از ارتکاب جرم در شهرستان بناب خبر داد.
سرهنگ سهراب شفقی گفت: در پی انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی مخفیگاه  قاتلی که پس از انجام قتل جسد مقتول را سوزانده و متواری شده بود، در اطراف شهرستان ارومیه مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد.
به گفته وی، با بررسی‌های بعمل آمده و اعترافات قاتل مشخص شد که  وی با انگیزه حفاری غیرمجاز برای پیدا کردن اشیای عتیقه مقتول را به قتل رساند.
وی تصریح کرد: متهم پس از اعتراف به قتل و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل مقامات قضایی شد.
تولید مواد غذایی غیر مجاز
ساری- خبرنگار کیهان: در پی بازرسی ماموران نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دو انبار بزرگ نگهداری، تولید و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی غیرمجاز در شهرستان چالوس کشف و منهدم شد.
دراین بازرسی‌ها، از یک انبار بزرگ غیرمجاز در شهرک صنعتی مرزن‌آباد چالوس، بیش از  ۳۰ تن مواد غذایی و بهداشتی آرایشی کشف شد.
این مواد شامل هشت تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و بیش از ۲۴ تن مربا و ترشی فاقد مشخصات بهداشتی و مخدوش، توقیف و پس از پلمب انبار مربوطه پرونده جهت رسیدگی و ادامه روند قضایی به دادگاه ارسال شد.
برخورد موتور سیکلت با کامیون
کرج- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهور استان قزوین از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون و کشته شدن یک تن در این حادثه رانندگی در شهر تاکستان خبر داد.
سرهنگ مهرداد حسن‌پور، افزود: با حضور عوامل انتظامی و راهور مشخص شد یک دستگاه موتورسيكلت به راكبي فردی 80 ساله در خيابان مدرس با يك کامیون بنز 10 تن برخورد که متاسفانه راكب موتور سيكلت براثر جراحات و شدت ضربه وارده در محل فوت كرد.
وی تصريح كرد: كارشناسان پليس راهور علت تصادف را حرکت خلاف جهت راکب موتورسيكلت اعلام كردند.
کشف  سکه تقلبی
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از کشف 55 عدد سکه تقلبی و دستگیری یک نفر در این خصوص در قزوین خبر داد.
سرهنگ «رسول فراهانی» گفت: در پی اعلام شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر فعالیت فردی در زمینه فروش سکه‌های تقلبی در سطح شهر قزوین به صنف طلافروشان و کلاهبرداری از دو صنف طلا فروشی و فروش 10 عدد سکه تقلبی «پارسیان» بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفته و واحد گشت به محل اعزام شد.
وی افزود: با تحقیقات و بررسی‌های انجام  شده توسط پلیس و کسب سرنخ‌هایی از هویت فرد کلاهبردار، ماموران با مراقبت‌های نامحسوس پلیسی فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.
گازوییل قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف گازوئیل قاچاق در شهرستان نیمروز خبر داد.
سرهنگ غلامرضا جعفری افزود: پلیس بخش صابری این شهرستان در بازرسی از دو دستگاه کامیون کشنده که در محور نهبندان به زابل» در تردد بودند، 59 هزار  و 710 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
وی اضافه کرد: این دو خودرو توقیف و هر دو راننده متخلف آنها نیز به مقام قضایی معرفی شدند.
جریمه وارد کننده مواد غیر مجاز
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: مدیر شرکت واردکننده مواد اولیه زیره کفش در تبریز به دلیل گرانفروشی به پرداخت 60 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
احد یوزباشی افزود: این شرکت وارد کننده مواد اولیه کفش در شهرک عالی نسب تبریز تعداد 23 فقره ثبت سفارش داشته که 17 مورد آن طی اسناد ابرازی ترخیص شده است.
وی ادامه داد: این شرکت 880 کیلو گرم مواد اولیه صنایع کفش از انواع پلی اتیل، کاتالیزور و وایزوسیانات وارد کرده و 83 بشکه دیگر نیز به وزن 18 هزار و 500 کیلوگرم در انبارموجود داشته است.
یوزباشی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقلام مذکور با ارز دولتی وارد کشور شده اسناد و مدارک بررسی شده گواه آن است که بدون رعایت ضوابط و مقررات حاکم و با نرخ‌هایی که تفاوت فاحش با نرخ‌های کارشناسی شده بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری دارد به فروش رفته است، تخلف گرانفروشی و رعایت نکردن ضوابط قیمت‌گذاری این شرکت مسلم و محرز است.
سوادگران آثار تاریخی
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از متلاشی شدن یک گروه سوداگر آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان مسجد سلیمان خبر داد.
سرهنگ رامین مکناوی گفت: طی یک عملیات ، در ابتدا سه حفار غیرمجاز با هویت مشخص دستگیر و دو تن دیگر نیز که متواری شده بودند پس از تعقیب و گریز در کوه‌های اطراف نیز دستگیر و سپس در عملیات بازرسی تعدادی فلزیاب، آلات و ادوات حفاری از آنان کشف و ضبط شد.
وی با بیان این‎که یک دستگاه خودرو نیز از این افراد توقیف شده است، گفت: در این رابطه افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی دلالت داده شد و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.
کشف خودروهای مسروقه
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان اعلام کرد: ماموران انتظامي شهرستان اصفهان تعداد 14 دستگاه خودروي پرايد مسروقه كشف شد.
سرهنگ «حسن ياردوستي» افزود: در اين زمينه تعداد 10 سارق حرفه‌اي نيز دستگير و برای سير مراحل قانوني به مراجع قضایي تحويل داده شدند.
مرگ 4 سرنشین خودرو
بوشهر- ایرنا: رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت : براثر واژگونی و آتش گرفتن خودرو سواری پراید در جاده بوشهر به دلوار چهار سرنشین آن جان باختند.
سرهنگ جابر پاپری افزود: یک دستگاه خودرو سورای پراید در جاده بوشهر به دلوار از مسیر منحرف و واژگون شد و بر اثر نقص فنی منفجر و آتش گرفت.
سرهنگ جابر پاپری افزود: در این حادثه راننده خودرو و همسر و دو فرزند پسر وی در آتش سوختند.
وی بیان کرد: این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی و خستگی و خواب‌آلودگی راننده و در نهایت واژگونی خودرو رخ داده است.