kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

جلوی مفسدان را بگیریم مشکلات اقتصادی حل می‎شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه بتوانیم کنترل بر بانک‌ها و صادرکنندگان و واردکنندگان را تقویت کنیم و جلوی کسانی که به آلاف و الوف یک‌شبه رسیده‌اند، بگیریم، هیچ مشکل اقتصادی در کشور نخواهیم داشت.




حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در واکنش به ادعای برخی مسئولان دولتی که دلیل مشکلات اقتصادی را تحریم‌ عنوان می‌کنند، اظهار کرد: اصلاً و ابداً این ادعا را قبول ندارم، باید نیروهای متعهد و متدین انقلابی با اتحاد و وحدت و جلوگیری از ریخت‌وپاش کار را پیش ببریم.وی با تأکید بر این‌که وضعیت کنونی کشور از دوران جنگ بدتر نیست، افزود: الان بهترین وضعیت را در همه امور اقتصادی داریم. باید از باندبازی‌ها جلوگیری به‌عمل آید. کسانی هستند که گوشت را از شمال وارد می‌کنند و با قیمت دو تا سه برابر در بازار می‌فروشند و از سوی دیگر، دام زنده را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌کنند. این افراد به میلیاردها تومان پول دست یافته‌اند.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در همه مسائل باید جلوی باندبازها، سرمایه‌اندوزان، زراندوزان و اخلالگران اقتصادی را گرفت و مانند زمان جنگ از نیروهای انقلابی استفاده کرد. ایران نه کمبود مالی دارد و نه این‌که تحریم می‌تواند در اقتصاد آن اثرگذار باشد. مشکل از عدم همکاری، نبود انسجام و عدم وحدت است.
نوروزی تاکید کرد: باید وزارت بازرگانی را احیا کنیم. با این کار کنترل در بازار را ایجاد خواهیم کرد. از سوی دیگر چنانچه بتوانیم کنترل بانک‌ها و صادرکنندگان و واردکنندگان را تقویت کنیم و جلوی زراندو زان، سرمایه‌اندوزان و کسانی را که به آلاف و الوف یک‌شبه رسیده‌اند که یک‌هزار خانواده هم بیشتر نیستند بگیریم، هیچ مشکل اقتصادی در کشور نخواهیم داشت.