kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

واشنگتن‌پست: ماشین سرکوب آل‌سعود با سرعت تمام به پیش می‌رود

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به بی‌توجهی ولیعهد سعودی به پیامد‌های قتل خاشقجی برای عربستان نوشت، بن سلمان همچنان به سرکوب مخالفانش ادامه می‌دهد.



روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای با عنوان «ماشین سرکوبگری عربستان با سرعت تمام به حرکت ادامه می‌دهد» نوشت:« محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به کمپین‌های خود در سرکوب مخالفان ادامه می‌دهد و به صورت مرتب با سعود القحطانی، مشاور رسانه‌ای، که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) معتقد است در سازماندهی قتل خاشقجی دست داشته است، تماس دارد.»
طبق این گزارش، منابع آمریکایی و سعودی هفته گذشته اعلام کردند، ولیعهد سعودی نه تنها رفتار بی‌پروایانه خود را تغییر نداده است بلکه ظاهرا به شیوه حکومتداری مستبدانه به کمپین بی‌رحمانه خود علیه مخالفان ادامه می‌دهد؛ این در حالی است که دولت ترامپ امیدوار بود محمد بن سلمان دستکم از ماجرای خاشقجی درس‌هایی یاد می‌گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، یک دیپلمات آمریکایی که اخیرا با محمد بن سلمان دیدار کرده است می‌گوید: «ولیعهد سعودی به لحاظ داخلی احساس قدرت و اطمینان می‌کند. تا زمانی که پایگاه وی قابل اتکا باشد وی این احساس را خواهد داشت که هیچ چیز نمی‌تواند به وی آسیب بزند. وی از آنچه که اتفاق افتاده است معذب نیست. این امر برای دولت‌های غربی نگران‌کننده است.»
به گفته منابع آمریکایی و سعودی، محمد بن سلمان با قحطانی تماس داشته و به دریافت توصیه از وی ادامه می‌دهد. یک منبع سعودی نیز گفت، قحطانی اخیرا در محل خانه خود در ریاض با معاونان ارشد خود در مرکز مطالعات و امور رسانه‌ای دربار دیدار کرده است. القحطانی ریاست این مرکز سایبری را تا اندک زمانی بعد از قتل خاشقجی در اختیار داشت.
واشنگتن پست در ادامه نوشت، یکی از نشانه‌های اینکه محمد بن سلمان تاکتیک‌های ارعاب اینترنتی خود را تغییر نداده است کمپین تهاجمی بود که این هفته در سطح رسانه‌های اجتماعی برای حمله به خاشقجی و نیز عمر عبدالعزیز، مخالف سعودی ساکن کانادا، شروع شد.