kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
رئیس ‌انجمن صنایع بهداشتی:

محصولات سلولزی به وفور در بازار وجود دارد

رئیس ‌انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران با اعلام اینکه با ثبات نرخ ارز تغییری در قیمت محصولات سلولزی به وجود نیامده است، گفت: تولیدکنندگان امروز به وفور کالا تولید و راهی بازار می‌کنند.

عباس فصیح خوشگرد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با ‌اشاره به اینکه ثبات قیمت دلار در بازار باعث شده تا بازار محصولات صنایع سلولزی هم متعادل شود، اظهار داشت: متأسفانه طی ماه‌های گذشته افزایش نرخ ارز باعث رشد قابل توجه قیمت‌ها و برهم زدن تعادل بازار شده بود که در حال حاضر این موضوع از بین رفته است.
وی با اعلام اینکه با ثبات نرخ ارز تغییری در قیمت محصولات سلولزی به وجود نیامده است، افزود: تولیدکنندگان امروز به وفور کالا تولید و راهی بازار می‌کنند به نحوی که در بخش محصولات سلولزی کمبودی در بازار وجود ندارد. در حال حاضر تأمین ارز تولیدکنندگان از سامانه نیما انجام می‌شود و به همین دلیل، چندماهی است که بازار این محصولات روی آرامش دیده است.
گفتنی است، چند ماه پیش تامین مواد اولیه محصولات سلولزی و تخصیص ارز آن با مشکل مواجه شد و با توجه به افزایش نرخ ارز شاهد افزایش دو تا 2/5 برابری قیمت محصولات سلولزی به دلیل گران شدن مواد اولیه بودیم. تمام مواد اولیه تیشو و 80 درصد مواد اولیه در بخش پوشک بچه، وارداتی است. قرار بود با کاهش نرخ ارز، قیمت محصولات سلولزی پایین بیاید اما این اتفاق رخ نداد. رئیس‌انجمن صنایع سلولزی ایران تصریح کرده بود: با توجه به تمهیداتی که دولت در نظر گرفته، ارز مورد نیاز مربوط به تامین مواد اولیه محصولات سلولزی از طریق سامانه نیما و براساس نرخ ارز در این سامانه خریداری می‌شود و در صورتی‌که این نرخ کاهش یابد قیمت محصولات سلولزی نیز به دلیل وابستگی قیمت مواد اولیه این محصولات به نرخ ارز، کاهش خواهد
 یافت.