kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
واشنگتن‌پست:

ترامپ در سالی که گذشت 7600 دروغ گفت روزی 15 دروغ!

«دونالد ترامپ تا پایان سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۶۰۰ دروغ گفته است یعنی به طور میانگین بیش از ۱۵ دروغ در روز که این رقم در مقایسه با سال قبل تقریبا سه برابر شده است.» این بخش از گزارش دیروز روزنامه واشنگتن‌پست درباره رئیس‌جمهور دروغگوی آمریکاست.

دروغ گویی رئیس‌جمهور آمریکا به سوژه‌ای برای رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است. آنها هر چند وقت یک بار آمار جدیدی از میزان ادعاهای خلاف واقع ترامپ منتشر می‌کنند. حتی روزنامه آمریکایی واشنگتن پست پایگاه داده «حقیقت‌یاب» را ایجاد کرده که به تحلیل، طبقه‌بندی و ردگیری بیانیه‌های شک‌برانگیز ترامپ می‌پردازد
«واشنگتن پست» در گزارش جدیدی به قلم «گلن کسلر » تحت عنوان «سال دروغ و فریب بی‌سابقه: ترامپ در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین هر روز ۱۵ دروغ گفته است» نوشته: «دروغگویی و ادعا‌های گمراه‌کننده و فریب دهنده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ از صبح روز دوم ژانویه با انتشار چند توئیت صبحگاهی آغاز شد. ترامپ در عرض چند ساعت درخصوص سه موضوع مورد علاقه خود یعنی ایران، نیویورک تایمز و هیلاری کلینتون به طرح ادعا‌های دروغین پرداخت. این آتشباری توئیتی سرآغاز سالی مملو از فریبکاری و دروغ پراکنی‌های بی‌سابقه‌ای بود که طی آن ترامپ به گونه‌ای فزاینده از حقیقت فاصله می‌گرفت.»
این گزارش در ادامه می‌افزاید: «پایگاه موسوم به فکت چکر با استناد به داده‌های اطلاعاتی خود که با پیگیری هر اظهار نظر مشکوک رئیس‌جمهور آمریکا به دست آمده اعلام کرد ترامپ از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۹۸۹ مورد ادعای دروغ و گمراه‌کننده مطرح کرده است. به موجب این بررسی ترامپ از ابتدای دوران ریاست‌جمهوری خود تا پایان سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۶۰۰ دروغ گفته است - یعنی به طور میانگین بیش از ۱۵ دروغ در روز در سال ۲۰۱۸ که این رقم در مقایسه با سال قبل تقریبا سه برابر شده است.» در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: