kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

اگر برخی به روشنگری‌های رهبر انقلاب توجه می‌کردند فتنه‌ای رخ نمی‌داد

روز گذشته در مجلس نماینده فلاورجان گفت فتنه گران هنوز در حال فعالیت هستند و در 9ماه گذشته بیش از 2000سند از جلسات آنها کشف شده و همچنین نماینده مشهد اظهار داشت اکنون فتنه‌گران در پی سخت کردن معیشت مردم هستند، رئیس‌مجلس نیز در سخنانی تاکید کرد سران فتنه اگر به رهنمودهای رهبری عمل می‌کردند فتنه‌ای رخ نمی‌داد.
سرویس سیاسی-

در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در نطق پیش از دستور به مناسبت فرا رسیدن سالگرد حماسه ۹ دی اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز  حماسه نهم دی ماه را به نمایندگان محترم و ملت سربلند ایران تبریک عرض می‌کنم.
وی در ادامه گفت: نهم دی ماه از آن جهت در تاریخ ایران جای گرفت و در خاطره‌ها ماند که قدرت حضور ملت را دربردارد، قدرتی که با صلابت، چالش‌ها را از بین برد و شرایط را روشن و تثبیت کرد؛ قدرتی که به اغواگری‌ها و شیطنت‌های بیگانگان سیلی محکم زد.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی افزود: پس از کشمکش‌های چند ماهه، ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه اراده‌ خود را جایگزین رفتارهای ماجراجویانه داخلی و خارجی نمود؛ به همین جهت در انقلاب اسلامی در ۴۰ سال همواره از بحران‌های داخلی و خارجی نجات یافته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از دلایل مهم چالش‌های آن روز عدم توجه به قانون و تمکین به آن بود. اینکه در همه نظام‌های جا افتاده اصل  را بر قانون پذیری می‌گذارند و پای آن می‌ایستند به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه‌های سنگینی برای منافع ملی و امنیت ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فرداست که بدانند حتی با تخلف‌های کوچک از قانون نیز باید مبارزات جدی داشت چون فراگیری تخلفات کوچک هم می‌تواند پایه‌های مدنیت کشور را بلرزاند.
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رخنه فرصت‌طلبان و استفاده ضدانقلاب از کشمکش‌های داخلی در ماجرای انتخابات سال ۸۸ گفت: ملاحظه کردید در چند ماه پس از انتخابات مخصوصا در روز عاشورای آن سال فرصت‌طلبان و ضدانقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عاشورا نمودند، با اقدامات زشت و توهین به نظام عزاداری ملت را مضاعف کردند.
لاریجانی متذکر شد: نکته دیگر در حوادث آن روز که منجر به ۹ دی ماه شد، این بود که برخی از سیاستمداران و گروه‌ها در شرایط حساس، توجه به روشنگری‌های خیرخواهانه رهبر معظم انقلاب نکردند چرا که ایشان بارها مسیر را نشان داده‌اند چه در جلسات خصوصی و چه علنی، آنچه خیر ملت، گروه‌ها و عناصر سیاسی بود، بیان کردند که اگر به موقع توجه می‌شد، این گونه فتنه‌ها یا اصلاً ایجاد نمی‌شد یا خیلی سریع تمام می‌شد.
سامانه شفافیت را تکمیل کنید
حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی دیروز در تذکری، گفت: آقای انصاری معاون اداری و استخدامی رئیس‌جمهور چهارم دی ماه، اعلام کردند لیست حقوقی ۲۴۲ نفر از نمایندگان به این سازمان جهت قرار دادن در سامانه ارائه شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید سریع‌تر فهرست حقوق باقی نمایندگان را نیز ارائه کند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهارداشت: دولت اعلام کرده اطلاعات حقوق و دستمزد سایر مدیران را نیز منتشر خواهد کرد. با توجه به اینکه حدود یک سال و دو ماه از مهلت قانونی اجرای سامانه شفافیت حقوق و دستمزد می‌گذرد، دولت سریعتر اطلاعات مربوطه را در سامانه قرار دهد.
لازم به ذکر است که رئیس‌جمهور در نطق خود در روز تقدیم لایحه بودجه به مجلس از لزوم شفاف سازی بودجه‌ای سخن گفت. در مقابل بسیاری از نمایندگان مجلس این ایراد را به دولت وارد می‌دانند که در مورد شفافیت تنها به حرف بسنده می‌کند و به قول هایش در این باره جامه عمل نمی‌پوشد.
فتنه‌های 3گانه
در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در نطق میان دستور خود با گرامیداشت روز 9دی گفت: در سه دهه بعد از ارتحال امام سه فتنه به وقوع پیوست. فتنه اول، فتنه انسداد سیاسی در کشور در سال۷۸ با اسم رمز جامعه مدنی با هدف به زانو درآوردن نظام اسلامی و فراهم کردن زمینه بازگشت آمریکا به کشور طراحی شده بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: هدایت این فتنه بر عهده رئیس‌جمهور وقت بود. طراحی انجام شده در این پروژه خروج از حاکمیت، استعفای رئیس‌جمهور و کابینه، ارائه لوایح دوقلو، استعفای دسته جمعی ۱۳۲ نماینده مجلس ششم، شورش‌های خیابانی، آتش زدن اموال عمومی، طراحی و اجرای قتل‌های زنجیره‌ای با هدف زیر سؤال بردن نظام اسلامی، هماهنگی با سرویس‌های خارجی برای پشتیبانی، مخالفت با قانون اساسی و جایگاه نظارت استصوابی شورای نگهبان بود.
کریمی قدوسی اظهار داشت: فتنه دوم، فتنه امنیتی در سال ۱۳۸۸ بود، اسم رمز شروع این فتنه تقلب در انتخابات بود. هدف این فتنه نیز به زانو درآوردن نظام اسلامی و جمع کردن بساط جمهوری اسلامی و حکومت دینی و فراهم کردن زمینه بازگشت آمریکا به کشور بود. تاکتیک‌های فتنه امنیتی در سال ۸۸ «اگر موسوی رای نیاورد پس تقلب شده و مردم به خیابان‌ها بریزند»، بود.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: درخواست ابطال انتخابات، پروژه پشته‌سازی از کشته‌ها مثل پروژه قتل‌های زنجیره‌ای یکی دیگر از تصمیمات فتنه‌گران بود. سران فتنه با ناتو هماهنگ کرده بودند که در وقت مناسب حمله نظامی آمریکا و ناتو به ایران آغاز شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: دیدار محمد خاتمی با ملک عبدالله در ریاض یکی دیگر از پروژه‌ها بود که در این دیدار گفته شده بود برای پیروزی در این انتخابات نیاز به یک شوک اجتماعی داریم علاوه‌بر این به یک شوک خارجی نیز نیاز داریم. در راهپیمایی غیرقانونی خرداد ماه سال ۸۸ می‌گویند باور داشته باشید که رهبری از این جمعیت ترسیده است و همین نقطه جای فشار وارد کردن است.
وی گفت: یک ماه قبل نیز همین مواضع در حضور جمعی با حضور موسوی خویینی‌ها و عبدالله نوری از سوی محمد خاتمی بیان شد که نظام موجود که مبتنی بر ولایت فقیه است قابل دوام نیست؛ این ساختار را امام آورد. در این نشست تاکید می‌شود که باید نقد ولایت فقیه در دستور کار اصلاحات قرار گیرد و عده‌ای می‌گویند دموکراسی را نمی‌توان با ولایت فقیه ادامه داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی فتنه سوم را فتنه اقتصادی با نام رمز مذاکره خواند و گفت: این فتنه با اسم رسم مذاکره از سال ۹۲ آغاز شد. هدف از این فتنه ایجاد بن‌بست اقتصادی است. هدایت این جریان به برخی از چهره‌های شاخص دولت اعتدال و اصلاحات سپرده شده است. هدف این فتنه نیز عادی سازی رابطه با آمریکا با به زانو درآوردن نظام اسلامی است.
کریمی قدوسی ادامه داد: طراحی‌های انجام شده برای این فتنه به عهده همان سران فتنه و اعضای اصلی فتنه‌های قبل است، در این فتنه سخت‌ترین روش‌ها انتخاب شده است که عبارتند از کاهش ارزش پول ملی، افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت‌ها، فقیرتر کردن مردم، بی‌اعتمادی به نظام اسلامی، ناامید کردن مردم، تعطیلی تولید، بیکاری کارگران، شورش و بحران امنیتی در خیابان‌ها، تهدید به شروع جنگ.
عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: ۱۰ نقشه آمریکا برای سال ۸۸، ۲۴۰ میلیارد دلار برای اجرای توطئه‌ها، تلاش برای برگزاری انتخابات بدون نظارت شورای نگهبان، تقویت شبکه من و تو، استفاده وسیع از توئیتر، حمایت از فیسبوک، لکه دار کردن ۴۰ سال انقلاب اسلامی، وارد کردن مدل و ایجاد شبکه‌های امن برای بحران‌های سال آینده، تغییر ذائقه زنان، زیر سؤال بردن جریان مقاومت، هماهنگی با جریان اصلاحات و افشاگری در مورد فرزندان مسئولان همه از توطئه‌هایی است که در فتنه اقتصادی طراحی شده است.
کریمی قدوسی در پایان سخنرانی خود گفت که اسناد مربوط به فتنه 88 را که اهداف واقعی فتنه گران را هویدا می‌کند به هیئت‌رئیسه مجلس می‌دهم. پس از آن او این اسناد را به هیئت‌رئیسه داد.
قصور دولت و آموزش و پرورش
قطعی است
دیروز عصر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش جلسه داشت. موضوع جلسه بررسی دلایل آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان بود.
در این ارتباط حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سؤالات جمعی از نمایندگان در کمیسیون حضور یافت. دو نفر از نمایندگان سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر قانع شدند و دو نفر هم پاسخ‌های وی را قانع‌کننده ندانستند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در این جلسه، حادثه آتش‌سوزی در مدرسه زاهدان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: جمع‌بندی کمیسیون آموزش و تحقیقات این است که کوتاهی‌هایی منجر به وقوع این حادثه شده است. طبق گزارش‌های واصله، مدیر و معاون این مدرسه در زمان وقوع حادثه حضور نداشته‌اند و از سوی دیگر ساختمان مدرسه هم بدون مجوز وزارت آموزش و پرورش کاملا به مکانی غیراستاندارد جابه جا شده است.
آنچنانکه این عضو مجلس به خبرگزاری مهر گفته است در این جلسه اعضای کمیسیون به وزیر آموزش و پرورش به دلیل کوتاهی‌های صورت گرفته معترض بوده‌اند و خواسته‌اند تا با اتخاذ تدابیر صحیح از بروز این حوادث جلوگیری شود. از سوی دیگر دولت هم در این زمینه کوتاهی‌هایی کرده است، چرا که طبق برنامه ششم توسعه، باید سه میلیارد دلار برای نوسازی مدارس هزینه می‌شد اما دولت به این مصوبه توجهی نکرد.
سران فتنه توبه‌پذیر نیستند
سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق میان‌ دستور ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی،گفت: با کالبدشکافی فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی، متوجه می‌شویم که جریان نفاق و ضد انقلاب با پوشش و شعارهای انقلابی برای ایجاد اصلاحات در انقلاب شکل گرفته و چهره جریان فتنه، مملو از مخالفت با نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی بود، زیر نقاب دفاع از ارزش‌های اسلامی پنهان کرده بودند. فتنه ۸۸ همان اهداف منافقین برای نابودی نظام را دنبال می‌کرد و باطن جریانی که ادعای تقلب در انتخابات و دفاع از رأی مردم را داشت، در عاشورای ۸۸ پدیدار شد.
موسوی لارگانی تأکید کرد: سران فتنه با سکوتشان نشان دادند که توبه‌پذیر نیستند و اهداف استکباری را بر خواسته‌های مردم ترجیح می‌دهند.
وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ آخرین فتنه در نظام نبود و دشمن با کمک نیروهای نفوذی خود در دولت و مجلس در حال فعالیت است و از ۹ ماه قبل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ سند از جلسات آنها کشف
شده است.
این عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در صورتی ماندگار خواهد بود که با زندگی ‌اشرافی مسئولان، انتصابات فامیلی، استثمار منابع بیت‌المال توسط بانک‌ها، خون مردم را در شیشه کردن و بروکراسی شدید در سیستم دولتی و قوه قضائیه برخورد شود. مجلس انقلابی، مجلس لیست‌محور نیست و مجلس در مواقع حساس به جای تأکید بر رفع دغدغه‌های معیشتی مردم، به برخی امور حاشیه‌ای می‌پردازد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خصوصی کردن کلیه بنگاه‌های شستا و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در سال‌های ۹۷ و ۹۸ شک‌برانگیز است، تصریح کرد: بوی خصوصی‌خوری برخی از مسئولان به مشام می‌رسد و لازم است مجلس و قوه قضائیه با جدیت بر روند خصوصی‌سازی‌ها نظارت کند تا شاهد اتفاقاتی نظیر نیشکر هفت‌تپه نباشیم.