kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
بحران انسانی در آمریکا

کمک دارویی و غذایی 755 هزار گرسنه آمریکایی با تعطیلی دولت قطع شد

«برنی سندرز» سناتور سرشناس آمریکایی با‌ اشاره به تعطیلی دولت آمریکا گفت کمک دارویی و غذایی به 755 هزار بیکار و فقیر آمریکایی عملا در آستانه سال نو میلادی قطع شده است.




جلسه مجلس سنای آمریکا روز شنبه بدون حصول توافقی بر سر پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال به پایان رسیده و بدین ترتیب تعطیلی دولت آمریکا احتمالا تا بعد از کریسمس ادامه خواهد داشت. برخی نهادهای این کشور مثل وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری، وزارت خارجه، وزارت امور داخلی، وزارت کشاورزی، وزارت مسکن و امور شهری و برخی نهادهای فدرال عملا تعطیل خواهند ماند و همین مسئله یک فاجعه بزرگ انسانی را رقم
 می‌زند.
«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت در همین رابطه گفت: با تعطیلی دولت ترامپ 755 هزار بیکار و گرسنه آمریکایی وعده غذای روزانه خود را از دست داده‌اند. وی در حساب توئیتری خود نوشت: ایام کریسمس در سرزمین ترامپ اینگونه است: با تعطیلی دولت، 800 هزار نفر از دریافت دستمزد خود محروم می‌شوند و 755 هزار نفر گرسنه بیکار هم امکان دریافت وعده غذایی 1/40 دلاری را از دست می‌دهند
از سوی دیگر از ایالت کالیفرنیا نیز گزارش می‌رسد که وضعیت بد معیشتی بی‌خانمان‌ها در مرکز شهر لس‌آنجلس نیز به یک «فاجعه انسانی» تبدیل شده است. خبرگزاری صدا و سیما در این باره نوشته: «فاجعه انسانی در مرکز شهر لس‌آنجلس بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت آمریکا پس از نیویورک، قابل مشاهده است. در چند صد متری آسمانخراش‌های مرکز شهر لس‌آنجلس؛ وضعیت بد معیشتی بی‌خانمان‌ها به فاجعه انسانی تبدیل شده است. ایالت کالیفرنیا یک‌سوم کل جمعیت بی‌خانمان‌ها را در آمریکا به خود اختصاص داده و شهر لس‌آنجلس در صدر فهرست بی‌خانمان‌ها قرار دارد.»
وضعیت فقر در آمریکا چندی پیش نیز سوژه گزارش سازمان ملل شد. سازمان ملل در گزارش خود که باعث خشم نیکی هیلی شد، نوشت: «علی‌رغم ثروت کلان دولت آمریکا، فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند و حدود 41 میلیون فقیر در این کشور زندگی می‌کنند». در گزارش دیگری نیز آمده که «از هر 5 کودک آمریکایی یک کودک زیر خط فقر زندگی می‌کند.» وبگاه آمریکایی «بورگن مگزین» نیز سال گذشته در مطلبی با استناد به‌ وجود «نابرابری و فقر» در آمریکا نوشت: «در حال حاضر دست‌کم 7/12 درصد جمعیت آمریکا برابر با 40میلیون نفر در فقر زندگی می‌کنند و  40 میلیون نفر نیز در آستانه فقیر شدن هستند.»