kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
رئیس ‌مجمع نمایندگان اصفهان اعلام کرد

دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود

رئیس ‌مجمع نمایندگان استان اصفهان از دستور رئیس‌جمهوری به معاون اول خود برای طرح تشکیل «ستاد احیای زاینده‌رود» در هیئت دولت خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی، سه شنبه شب در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: رئیس‌جمهور در پی نامه ارسالی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به ایشان مبنی بر تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت را مسئول بررسی این موضوع کرد.
وی یادآور شد: روحانی که در سفر سال 93 خود به اصفهان وعده به جریان انداختن زاینده‌رود را داده بود، در دستور خود به معاون اول به اهمیت احیای این رودخانه برای زندگی مردم، وضعیت کشاورزی، صنعت و گردشگری تاکید کرده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، پیش از این نیز از سوی نمایندگان استان در مجلس مطرح شده بود، تصریح کرد: شکل‌گیری این ستاد با محوریت چند وزیر می‌تواند مسیر احیای زاینده‌رود را هموار کند.
موسوی لارگانی به جلسه روز سه‌شنبه نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس با محمدباقر نوبخت رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ‌اشاره کرد و افزود: در این جلسه، نمایندگان استان، ضرورت ایجاد اصلاحات در بودجه سال 98 و ردیف‌دار شدن طرح‌‌های تامین آب استان را خواستار شدند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس، اجرای مصوبات شورایعالی آب بویژه «طرح 9 ماده‌ای احیای حوضه آبریز زاینده‌رود» را ضروری برشمرد و اظهار داشت: نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی همراه با نمایندگان کشاورزان و فعالان محیط زیست، همواره به ضرورت اجرای کامل این مصوبات تاکید داشته‌اند.
طرح 9 ماده‌ای احیای زاینده‌رود موضوعاتی مانند تاسیس واحد مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود، ساماندهی برداشت آب در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز، تشکیل شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود و ممنوعیت بارگذاری جدید بر منابع این رودخانه تا پیش از تعیین تکلیف آن را دربردارد.
رئیس ‌مجمع نمایندگان استان اصفهان در عین حال رسیدگی به خواست مردم بخصوص کشاورزان را ضروری دانست و افزود: مطالبات کشاورزان که سال‌ها با استفاده از حقابه خود از زاینده‌رود، کشاورزی و امرار معاش کرده‌اند، اهمیت دارد.