kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
وزیر آموزش و پرورش:

تمام مدارس سیستان و بلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل چهار دانش‌آموز فوت شده حادثه آتش‌سوزی دبستان غیر‌دولتی اسوه حسنه این شهر با خانواده آنان دیدار و ابراز همدردی کرده بود گفت: تمام مدارس سیستان و بلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی در دیدار با خانواده مریم نوکندی یکی از دانش‌آموزان فوت شده مدرسه اسوه حسنه زاهدان گفت: با وجود اینکه در سراسر کشور با مشکلات وسایل گرمایشی استاندارد مواجه هستیم اما تمامی مدارس سیستان و بلوچستان تا 2 سال آینده به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد.
وی اظهار داشت: همه مسببانی که حتی سهوا باعث بروز چنین حادثه‌‌ای شدند باید مورد بازخواست قرار گیرند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در آینده نباشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید تمام سعی خود را داشته باشیم تا حداقل در بحث گرمایشی و وسایل مورد نیاز آن بتوانیم مدارس را تجهیز کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از مجموع 170 هزار کلاس درس غیر استاندارد در کشور، باید وسایل گرمایشی ناایمن 25 هزار کلاس در اسرع وقت استانداردسازی شود.
بطحایی همچنین در آران و بیدگل گفت: نبود لوله کشی گاز در برخی مناطق کشور مشکل را دوچندان کرده که باید در این شرایط از بخاری‌های استاندارد برقی یا خورشیدی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: شاید در بیشتر موارد وسایل گرمایشی هم استاندارد باشد اما برای محیط آموزشی که در معرض بازی‌های کودکانه دانش‌آموزان است، می‌تواند خطرآفرین باشد که نیاز به مدیریت
دارد.
بطحایی اعتبارهای سالانه این وزارتخانه برای استانداردسازی وسایل گرمایشی مدرسه‌ها را ناکافی دانست و عنوان کرد: اگر بنا باشد با این مقدار اعتبار حرکت کنیم، شاید 9 سال زمان برای استانداردسازی همه مدرسه‌ها لازم باشد.