kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا

۱۴ گل علی دایی در جام ملت‌ها
صفحه رسمی جام ملت‌های آسیا در روزشمار خود تا شروع جام ملت‌های آسیا به آمار گلزنی مهاجم سابق ایران پرداخت.
جام ملت‌های آسیا 13 روز دیگر شروع می‌شود و صفحه این رقابت‌ها در روزشمار خود هر روز یه واقعه آماری مربوط به جام ملت‌های آسیا را مورد بررسی قرار می‌دهد.این صفحه در زمان ۱۴ روز تا جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، به ۱۴ گلی که علی دایی توانست در این رقابت‌ها به ثمر برساند ‌اشاره کرد. دایی موفق شده در تاریخ بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۱۴ گل به ثمر برساند که بیش از هر بازیکن دیگری بوده است.دایی ۴ گل از این تعداد گل را در بازی برابر کره جنوبی در جام ملت‌های ۹۶ به ثمر رساند.
دومین تیم حاضر در امارات
اعضای تیم ملی فوتبال عمان برای برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ وارد امارات شدند.
رفته رفته به شروع جام ملت‌های آسیا نزدیک می‌شویم و دومین تورنمنت باسابقه فوتبالی جهان از دو هفته دیگر با حضور ۲۴ تیم در امارات برگزار می‌شود. بعد از آنکه تیم ملی هند به عنوان اولین تیم برای حضور در جام ملت‌ها وارد امارات شد، تیم ملی فوتبال عمان با هدایت پیم فربیک هلندی به عنوان دومین تیم وارد امارات محل برگزاری جام ملت‌های آسیا شد. دو تیم ملی عمان و هند که زودتر از بقیه تیم‌ها وارد امارات شدند، قرار است این هفته دیداری دوستانه برابر هم برگزار کنند. عمان در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های ژاپن، ازبکستان و ترکمنستان هم‌گروه شده است.
گرفتاری هافبک استرالیا
باشگاه سلتیک و فدراسیون فوتبال استرالیا بر سر حضور تام راجیک وارد کشمکش شدند. بعد از مصدومیت و خداحافظی چند بازیکن بزرگ از تیم ملی استرالیا، تام راجیک بازیکن سلتیک اکنون به عنوان امید اصلی کانگوروها در جام ملت‌ها مطرح شده است.با این حال بین فدراسیون فوتبال استرالیا و باشگاه سلتیک کشمکش زیادی ایجاد شده است. مهم‌ترین مسئله این است که سلتیک یک دیدار مهم در پیش دارد و آن هم دیدار سنتی با گلاسکورنجرز است. برندان راجرز، سرمربی سلتیک درباره وضعیت بازیکن تیمش گفت: راجیک هم دوست دارد برای ما بازی کند و هم تیم ملی کشورش و این وضعیت بدی است که او در آن قرار دارد. او دوست دارد در بازی برابر گلاسکو حاضر شود. ما امیدواریم در روزهای باقی مانده با فدراسیون فوتبال استرالیا به یک راه‌حل درباره او برسیم. به نظر ما مشکلی دارد که او در بازی برابر گلاسکو حاضر باشد و روز ۲۹ دسامبر برای ما بازی کند و روز ۳۰ در دوبی به سایر نفرات استرالیا اضافه شود. مدافع عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های اردن، فلسطین و سوریه هم‌گروه شده است.
ناراحتی سرمربی آمیان از رفتن ستاره ایرانی
باشگاه آمیان تایید کرد سامان قدوس در فهرست نهایی ایران برای جام ملت‌ها قرار گرفته است و به زودی راهی امارات می‌شود.
سامان قدوس، هافبک ایرانی که در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا قرار داشت، در فهرست نهایی کی‌روش قرار گرفته و قرار است به زودی راهی امارات شود. به این ترتیب باشگاه آمیان که خیلی به ستاره ایرانی خود در این روزها وابسته شده است بیش از یک ماه نمی‌تواند این بازیکن را در اختیار داشته باشد. کریستوف پلیسیر سرمربی آمیان درباره غیبت قدوس گفت: سامان به تیم ملی ایران دعوت شده است و قرار است راهی اردوی تیم ملی کشورش برای جام ملت‌ها شود. سامان دو سال است که تعطیلات نداشته است. برنامه لیگ سوئد با برنامه لیگ‌های اروپایی تفاوت زمانی دارد و او بعد از جام جهانی و بازی در لیگ سوئد به فرانسه آمد و الان هم باید به جام ملت‌ها برود. اگر او به مراحل نهایی جام ملت‌ها برود که من برای او همین آرزو را دارم و برای خودمان خیر، او اواسط فوریه باز خواهد گشت. اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای جام ملت‌ها در قطر برگزار شده است و قرار است ملی‌پوشان قبل از شروع جام ملت‌های آسیا دو دیدار دوستانه برگزار کنند و برای فلسطین و قطر قرار خواهند گرفت.