kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲

اخبار کوتاه از فوتبال

دبی محل میزبانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
باشگاه پرسپولیس برای میزبانی از باشگاه الاهلی عربستان، میزبان خود را مشخص کرد. پس از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس با تیم الاهلی عربستان هم‌گروه شد، اما از آنجایی که به دلیل برخی مسائل، تیم‌های عربستانی به ایران نمی‌آیند و تیم‌های ایرانی هم در عربستان حاضر نمی‌شوند، به همین دلیل بازی این دو تیم در کشوری ثالث برگزار خواهد شد. باشگاه پرسپولیس به همین دلیل قصد دارد شهر دبی را به عنوان میزبان بازی مقابل الاهلی معرفی کند و مقدمات این کار در حال انجام شدن است. اولویت پرسپولیسی‌ها برای میزبانی از الاهلی شهر دبی است اما در صورتی که به هر دلیلی این شهر تأیید نشود، باشگاه پرسپولیس به دنبال گزینه‌های دیگر خواهد رفت. تیم فوتبال پرسپولیس در گروه D مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ با تیم‌های السد قطر، الاهلی عربستان سعودی و برنده دیدار پلی آف میان نمایندگان عراق، ازبکستان هم‌گروه است.
تیم امید از دوحه راهی عمان می‌شود
اعضای تیم فوتبال امید ایران ظهر امروز تهران را به مقصد قطر ترک می‌کنند تا از طریق این کشور راهی اردن شوند. آزاد مدیر اجرایی تیم فوتبال امید با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه تیم امید ساعت 12 و 30 دقیقه تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کند و پس از توقفی کوتاه در قطر راهی کشور اردن خواهد شد. طبق برنامه تیم امید ساعت 18 و 30 دقیقه به وقت محلی وارد کشور اردن می‌شود و روز دوشنبه یک جلسه تمرینی را در شهر امان برگزار می‌کند. همچنین دیدار تیم‌های ملی فوتبال امید ایران و اردن روز سه‌شنبه در شهر امان برگزار خواهد شد.
مهابادی سرمربی جدید فجرسپاسی
 داود مهابادی، سرمربی پیشین تیم فوتبال شهرداری ماهشهر پس از فسخ قرارداد با این تیم، به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز انتخاب شد. مهابادی پس از مجید صالح و اسماعیل زارع سومین سرمربی این فصل فجری‌ها در لیگ دسته اول است. تیم فجر با 14 امتیاز در مکان دهم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول قرار دارد.
برگزاری قطعی اردوی پرسپولیس در قطر
تیم فوتبال پرسپولیس همزمان با تیم‌های مطرحی از اروپا، اردوی خود در دوحه قطر را بر پا خواهد کرد. تیم پرسپولیس اردوی آماده‌سازی خود در نیم‌فصل را قطعاً در دوحه قطر برگزار خواهد کرد. چنانچه تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشود، سرخپوشان 18 دی ماه، تهران را به مقصد قطر ترک می‌کنند و 30 دی ماه نیز به تهران باز می‌گردند. محل برپایی اردوی تیم در کمپ مجهز اسپایر خواهد بود که همزمان میزبان اردوی زمستانی تیم‌های مطرحی از اروپا، چون بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و پی اس وی آیندهوون خواهد بود. دور جدید تمرینات سرخپوشان در تعطیلات نیم‌فصل از تاریخ 13 دی‌‌ماه خواهد بود. همچنین برانکو ایوانکوویچ، ایگور پانادیچ و مارکو استیلینوویچ صبح روز پنجشنبه 13 دی‌ماه از تعطیلات به تهران باز می‌گردند تا از اولین تمرین نیم فصل دوم، هدایت سرخپوشان را بر عهده بگیرند.
دیدار امیدهای استقلال و مقاومت نیمه‌کاره ماند
با اعتراض شدید بازیکنان امید استقلال به داور، بازی تیم‌شان مقابل مقاومت نیمه‌کاره تمام شد.
در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر امیدهای تهران، استقلال و مقاومت به مصاف هم رفتند. در حالی که نیمه دوم این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ به سود مقاومت در حال پیگیری بود و همه برای پایان این دیدار آماده شده بودند، اعتراض شدید بازیکنان استقلال و تماشاگران به قضاوت داور باعث شد تا داور بازی، این دیدار را نیمه‌کاره بگذارد و زمین بازی را ترک کند. در دقایق پایانی این بازی و در حالی که استقلال در تلاش بود تا بازی را به تساوی بکشد، مقاومت گل چهارم را به ثمر رساند تا استقلالی‌ها از قبل عصبی‌تر شوند. با عصبی‌ شدن بازیکنان امید استقلال، تنش در داخل زمین بالا گرفت و بازیکنان با خشونت بازی کردند تا اینکه در نهایت روی یک صحنه اعتراض و فحاشی چند بازیکن استقلال و تماشاگران حاضر در ورزشگاه باعث شود که داور این دیدار، بازی را نیمه کاره تمام کند. باید دید واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به اتفاقات این دیدار چه خواهد بود.
رفعتی: از VAR در نیم فصل دوم استفاده می‌شود
رئیس‌دپارتمان داوری گفت: فردا(امروز) VAR را تست می‌کنیم تا در نیم فصل دوم از آن استفاده شود.
داود رفعتی درباره برگزاری کلاس دانش‌افزایی داوران گفت: از سال قبل کمیته داوران برگزاری این کلاس را درخواست کرده بود و البته باید بگویم که این کلاس، آخرین کلاس دانش‌افزایی داوران در امسال است و داوران زیر 35 سال که در لیگ برتر و لیگ دسته اول حضور دارند در این دوره شرکت کردند.وی در پاسخ به این سؤال که این کلاس‌ها چه کمکی به افزایش دانش داوران خواهد کرد،‌افزود:‌ یک مدرس درجه یک از فیفا آمده تا به روزترین دانش داوری را به داوران انتقال دهد. در این کلاس‌ها قوانین تدریس می‌شود و امیدواریم نیم فصل دوم شاهد کمترین‌اشتباهات داوری باشیم. رفعتی درباره استفاده از VAR افزود: فردا(امروز) VAR را تست می‌کنیم تا در نیم فصل دوم از آن استفاده شود.