kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

سوگند وفاداری به اسرائیل شرط استخدام در 26 ایالت آمریکا!

در پی رسانه‌ای شدن اخراج یک معلم در تگزاس به‌خاطر عدم امضای تعهد وفاداری به اسرائیل، یک پایگاه خبری تحلیلی آمریکایی اعلام کرد، سوگند وفاداری به اسرائیل، شرط استخدام شهروندان در نهادهای دولتی 26 ایالت آمریکا است.



«اینترسپت» خبر داد، بر اساس قانون مصوب در 26 ایالت آمریکا، شهروندان اگر قصد استخدام شدن در نهادهای دولتی را دارند، مجبور هستند که شرط وفاداری به اسرائیل در قرارداد‌های استخدامی خود را امضا کنند. در صورت عدم امضا، از استخدام شدن هم خبری نیست. از مجموع 50 ایالت، 13 ایالت فعلا این قانون را ندارند. البته ، این ایالت‌ها نیز هم‌اکنون سرگرم بررسی این قانون هستند و قصد دارند، آن را عملیاتی بکنند. اخیرا خانم «بهیه عماوی» متخصص گفتاردرمانی در یک مدرسه ایالت تگزاس، به علت امضا نکردن این تعهدنامه،  اخراج شده است. خانم عماوی متولد اتریش و شهروند آمریکا است. ظاهرا قانون مذکور به‌طور مشخص، جنبش بایکوت اسرائیل را مدنظر دارد.
دولت آمریکا در حالی این شرط را برای شهروندان کشورش گذاشته که خود را حامی حقوق بشر می‌داند، و به این بهانه و بهانه‌های مشابه، در کشورهای دیگر مداخله می‌کند و از حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها ، برای اهداف سلطه‌جویانه خود، سوءاستفاده
می‌کند.