kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
مدیرعامل ایمیدرو مطرح کرد

ضرورت خودداری از صدور بخشنامه‌های مکرر در بخش صادرات

مدیرعامل جدید ایمیدرو (سازمان معادن) با اشاره به اینکه 25 درصد بازار بورس را فلزات تشکیل می‌دهند، اعلام کرد: باید از صدور بخشنامه‌های پی‌در‌پی در بخش صادرات پرهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خداداد غریب‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل ایمیدرو اظهار داشت: از نگاه بازار سرمایه، ۶۲۷ هزار میلیارد تومان ارزش بورس است که ۲۵ درصد بورس، کانه‌های فلزی و فلزات اساسی هستند.
وی افزود: حاشیه سود کانه‌های فلزی ۲۳ درصد است اما در بورس، ۱۵ درصد بازار را دارند. همچنین کانه‌های فلزی ۱۰ درصد سود بازار را می‌دهند و فلزات اساسی ۳۳ درصد. یک چهارم بازار سرمایه حوزه کاری ما است که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان در بازار جابه‌جا می‌شود.
مدیرعامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه باید با بخش خصوصی تبادل افکار کرد، گفت: ایمیدرو مدعی رقابت‌پذیری مواد معدنی برای تولید ثروت است و باید به مناطق کمتر توسعه یافته توجه کرد. حفظ ‌اشتغال موجود اهمیت بالایی دارد.
غریب‌پور با اشاره به اینکه سازمان ایمیدرو سازمان برتر شده بیان کرد: صادرات باید تسهیل شود و از صدور بخشنامه‌های پی‌در‌پی پرهیز کرد.
وی افزود: «کار تیمی» و «مسئولیت پذیری» و «انجام درست کار» را در دستور خود قرار داده‌ام و باید مصارف غیر مولد را کم کرد.
مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه حرف قانون زده می‌شود اما ساختار و کمیته‌ای تشکیل نمی‌شود، از تعریف ساختار برای پروژه سنگان در بخش کنترل پروژه و تامین مالی و اکتشاف و استخراج نیز خبر داد.
گفتنی است، صدور بخشنامه‌های پی‌در‌پی، یکی از مهم‌ترین انتقادات بخش خصوصی از دولت است، چراکه با تغییر مداوم قوانین و سخت‌تر شدن شرایط کار کردن، بیشترین آسیب ممکن به بخش تولید و در پی آن صادرات وارد می‌شود. در همین زمینه، چندی پیش مسعود خوانساری، رئیس ‌اتاق بازرگانی گفته بود: «در شرایط کنونی و با صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض، همه صادرکنندگان بنام و با تجربه، از ترس قرار گرفتن در فهرست قاچاقچیان، صادرات خود را قطع کرده‌اند.»