kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

ایران به دنبال ۹ کرسی در شورای المپیک آسیا

رئیس‌کمیته ملی المپیک برای عضویت در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا کاندیدا خواهد شد.

انتخابات جدید شورای المپیک آسیا برای معرفی اعضا و رئیس‌کمیسیون و بخش‌های مختلف فروردین ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد. در همین راستا کمیته ملی المپیک ایران برای در دست گرفتن کرسی‌های پرتعداد از چندی پیش مذاکره و رایزنی را با شیخ احمد آغاز کرده است. رئیس ‌کویتی شورای المپیک آسیا با وجود کناره‌گیری از IOC و به دلیل اتهاماتی که به او وارد شده، اعلام کرده به کارش در شورای المپیک آسیا ادامه می‌دهد و به احتمال فراوان رئیس ‌بعدی OCA بار دیگر خودش خواهد بود.
صالحی امیری در مذاکره‌ای که با شیخ احمد داشته، قول گرفتن کرسی‌های مختلف را گرفته و در همین راستا رئیس‌OCA هم از ایرانی‌ها خواسته هر چه زودتر لیست کاندیداهای خود را آماده و ارسال کنند.بعد از چند روز بررسی و مشورت کمیته ملی المپیک لیستی را برای در دست گرفتن ۹ کرسی بین‌المللی در شورای المپیک آسیا نهایی کرده که البته قرار است در هیئت اجرایی هم مورد بررسی قرار بگیرد.طبق این لیست صالحی امیری به عنوان رئیس‌کمیته ملی المپیک برای عضویت در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا کاندیدا می‌شود. البته برخی هم از اعلام نام کیومرث هاشمی در کنار صالحی امیری خبر داده‌اند؛ اما داشتن ۲ کاندیدا شانس ایران را برای داشتن حداقل یک کرسی هم کاهش می‌دهد.
از سویی ایران برای عضویت نفرات مدنظر خود در کمیسیون‌های مختلف لیستی را تهیه کرده است. طبق این لیست فریبا محمدیان برای «کمیسیون زنان»، مهرافزا منوچهری برای «کمیسیون محیط زیست»، عاطفه اسلامیان برای «کمیسیون بین‌الملل»، رضا قراخانلو برای «کمیسیون آموزش»، محمود عبداللهی برای «کمیسیون رسانه»، مهدی خبیری یا فضل‌الله باقرزاده برای «کمیسیون فرهنگی»، هادی ساعی برای «کمیسیون ورزشکاران» و محمد علیپور برای «کمیسیون همگانی» معرفی شده‌اند. باید دید ایران در انتخابات پیش روی شورای المپیک آسیا با داشتن ۹ کاندیدا توفیقی خواهد داشت یا خیر. جالب اینکه کمیته ملی المپیک در تلاش است اولین جلسه هیئت اجرایی OCA بعد از انتخابات به میزبانی کیش برگزار شود تا ایران بتواند امتیازاتی را از شورای المپیک آسیا بگیرد.