kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

300 زخمی و یک شهید حاصل سرکوب سی و هشتمین راهپیمایی بازگشت در غزه

نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان شرکت‌کننده در سی و هشتمین راهپیمایی«حق بازگشت» و «شکست محاصره نوار غزه» نیز حمله کردند و یک فلسطینی را شهید و300 نفر را زخمی کردند.

 
  سرویس خارجی-

سی و هشتمین راهپیمایی حق بازگشت روز جمعه در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی در شرایطی برگزار شد که نظامیان رژیم صهیونیستی  طبق روال سی و هفت هفته گذشته فلسطینیان را به گلوله بستند با این تفاوت که این بار گویا، از آخرین  عملیات استشهادی جوانان فلسطینی در رام‌الله و به هلاکت رسیدن سه نظامی صهیونیست به شدت عصبانی بودند و می‌خواستند انتقام بگیرند.
صهیونیست‌ها روز جمعه نه تنها در مرز غزه بلکه در مناطق مختلف کرانه باختری نیز وحشیانه فلسطینی‌ها را سرکوب کردند. در جریان این درگیری «محمود یوسف نخله» 18 ساله از اهالی اردوگاه الجلزون به شهادت رسید. محمود نخله تنها شهید راهپیمایی روز جمعه کرانه باختری، پس از اینکه از ناحیه شکم تیر خورد به بیمارستان منتقل شد اما به شهادت رسید.
خانه‌های اسرای فلسطینی را منفجر کردند
نظاميان صهيونيستي همچنين روز گذشته به ساختمان مسکوني خانواده‌هاي 6 اسير فلسطيني در اردوگاه «الامعري» در جنوب رام‌الله در کرانه باختري حمله کرده و آن را با بمب تخریب کردند که با اعتراض ديگر فلسطينيان و درگيري با صهيونيست‌ها منجر شد. در این درگیری‌ها هم دست‌کم 60 فلسطینی زخمی شدند. در این یورش وحشیانه دست‌کم 500 نظامی صهیونیست شرکت داشتند.
منابع فلسطینی همچنین اعلام کرده‌اند که درگيري‌های شدیدی که ميان نظاميان صهيونيست و جوانان فلسطيني و از جمعه شب  با حمله اشغالگران به مناطق مختلف شهر قدس اشغالي در کرانه باختري آغاز شده بود تا صبح روز شنبه ادامه يافت. به گزارش «فلسطين اليوم»، در جریان اين درگيري‌ها در شهرک «العيسويه»، محله «جبل الزيتون» و «الطور» نظاميان صهيونيستي با شليک گاز اشک‌آور و گلوله جنگی به سمت فلسطيني‌ها  ده‌ها نفر را زخمی کردند. هنوز آمار دقيق قربانيان این درگيري‌ها اعلام نشده است. بيش از 100 نفر ديگر نیز  بازداشت شدند.
درماندگی رژیم صهیونیستی
 وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی اما در سخنانی اعتراف کرده که این رژیم در برابر بادبادک‌های آتش‌زای نوار غزه درمانده شده است.به گزارش اسپوتنیک، «موشه یعالون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعتراف کرد اسرائیل در برابر زلزله بالون‌های هلیومی آتش‌زا و بادبادک‌های آتش‌زایی که از نوار غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی گسیل می‌شود درمانده شده است.  وی که چندین جنگ را علیه جنبش حماس در نوار غزه به راه انداخته این را هم گفت که اسرائیل توان واکنش در برابر جنبش حماس را به صورت کامل از دست داده است. یعالون با انتقاد مستقیم از نتانیاهو افزود که سیاست امنیتی که اسرائیل در برابر حماس در غزه به کار گرفته نفعی ندارد.
ما امنیت می‌خواهیم
از سوی دیگر هزاران شهرک‌نشین صهیونیست پنجشنبه شب به خاطر وخامت اوضاع امنیتی در قدس اشغالی، در تظاهرات اعتراضی در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو شرکت کردند. تظاهرکنندگان پارچه‌نوشته‌هایی در دست گرفته بودند که بر روی آنها نوشته شده بود: «از مرگ خسته شدیم»، «امنیتی که به ما وعده داده بودی کجاست آقای نتانیاهو»؟!