kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

پیکر مطهر 72 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی بازگشت

پیکرهای پاک 72 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس با استقبال مردم شهیدپرور ایران اسلامی دیروز (سه‌شنبه) از مرز شلمچه به خاک وطن منتقل شدند.

به گزارش ایرنا این شهدا در عملیات‌های رمضان، کربلای پنج و تک دشمن دراواخر جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که اخیرا در مناطق عملیاتی زبیدات، شلمچه و کتیبان از سوی گروه‌های تفحص در خاک عراق شناسایی شدند.
‌پیکرهای مطهر این شهدا با برگزاری آئینی بر روی دوش عشایر بسیجی اهل سنت منطقه گچین بندرعباس از گذرگاه مرزی شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شدند.
رئیس‌کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ، اظهار داشت: در میان پیکرهای مطهر این شهدا پیکر چهار مجاهد شهید عراقی از لشکر بدر که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسیده و اخیرا در جزیره عجراویه نزدیکترین جزیره به بصره تفحص شدند وجود دارد.
سرتیپ سیدمحمد باقرزاده گفت: پیکرهای این چهار شهید پس از انتقال به مشهد مقدس و طواف در حرم امام رضا(ع) برای خاکسپاری به کربلا و نجف منتقل می‌شوند.
سرتیپ باقرزاده در این مراسم گفت: هفته آینده و در روز ۲۷ آذرماه ۴۶ شهید دیگر دوران دفاع مقدس از طریق مرز مهران وارد کشور شده و مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت.