kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
قالیباف در دانشگاه تهران:

گفتند خط 7 مترو نا امن است اما نمی‌دانستند کجاست!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دلالان و قاچاقچی‌ها و چهاردرصدی‌ها که درآمد هنگفتی دارند، فرار مالیاتی می‌کنند، گفت: این در حالی است که از یک مغازه‌دار خرد، از یک دانشجویی که ناگزیر از فلافل‌فروشی است، مالیات می‌گیرید.

به‌گزارش تسنیم محمد باقر قالیباف عصر روز گذشته در مراسم روز دانشجو که به همت انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد، با طرح این پرسش که ریشه اصلی این چالش اقتصادی در کجاست؟ تصریح کرد: آیا نداشتن سرمایه و درآمد در این چالش دخیل است؟ آیا تحریم ریشه این چالش اقتصادی است؟ آیا رویکردهای عزتمندانه و مبارزه با زیاده‌خواهی‌های دشمنان این ملت و انقلاب و گام در مسیر و راه اسلام سیاسی امام(ره) گذاشتن باعث این چالش اقتصادی شده است؟ آیا تنبلی و سستی مردم باعث این رکود و این چالش اقتصادی شده و آنها نیامدند پای کار و کمک نکردند؟ من می‌گویم هرگز! نه تنها اینها باعث چالش نشدند که اینها نقاط قوت و افتخارآفرین ما برای حل مشکلات اقتصادی است، پس مشکل کجاست؟
وی ادامه داد: مشکل آنجایی است که ذهن‌ها و چشم‌های بعضی از مسئولان به جای تمرکز بر این فرصت‌ها و داشته‌ها، به بیرون از مرزها خیره است و با ضعف مدیریت و‌اشباع ناکارآمدی، فرصت را برای فرصت‌طلبان که همیشه به دنبال مکیدن خون این ملت و به یغما بردن داشته‌های مادی و معنوی این ملت بودند، فراهم کرده است. فرصت را به قاچاقچیان، دلالان، رانت‌خواران و به کسانی که در حقیقت خائن به این سرزمین و این ملت‌ هستند و در یک کلام به چهار درصدی‌ها معروف هستند، داده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با‌اشاره به برخی تخریب‌های نادرست در این مدت، افزود: آمدید گفتید خط 7 متروی تهران ناامن است و تعطیلش کردید، در حالی که اصلا نمی‌دانستید خط 7 از کجا به کجاست و در برنامه تلویزیونی وقتی مجری پرسید، ‌اشتباه گفتید، حالا نه تنها آن بخش از خط تعطیل شده را به موقع برای استفاده در دسترس مردم قرار ندادید، بلکه ادامه این خط هم که بیش از 95درصد آن انجام شده بود، تمام نکردید، خب چرا آن 5 درصد باقیمانده را انجام نمی‌دهید؟ قالیباف با طرح چند سؤال درباره پروژه‌های در آستانه افتتاح شهر تهران که شهریور 96 تحویل مدیران جدید پایتخت شده بود، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیدند، اظهار داشت: باغ پرندگان را چرا افتتاح نمی‌کنید؟ آنجا که دیگر اصلا کاری غیر از رهاسازی پرندگان باقی نمانده بود. با قالیباف مشکل دارید، چرا پرندگان را در قفس نگه داشته‌اید؟ خط 6 مترو را که بیش از 85 درصد پیشرفت داشت و باید تا پایان سال 96 تمام می‌شد چرا تمام نمی‌کنید؟ موزه مشاهیر را که افتخار این شهر است چرا افتتاح نمی‌کنید؟ وی با درخواست از دانشجویان که به این نکته دقت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: می‌گویید قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را نمی‌توانیم اجرا کنیم و افراد برخوردار را از فهرست گیرندگان یارانه حذف کنیم، چون نمی‌خواهیم به حساب مردم سرک بکشیم. در همه کشورهای غربی، آیا کسی هست که اطلاعات حسابش در دست دولت نباشد و دولت اجازه نداشته باشد بداند که این حساب چقدر است و پول از کجا واردش می‌شود و برای چه مصارفی خرج می‌شود؟ آیا اصلا یک شهروند غربی می‌تواند بدون اعلام دلیل روشن، حسابش را از جایی به جایی منتقل کند؟ پس چرا مردم را گول می‌زنید و می‌گویید ما نگران حریم شخصی شما هستیم، اگر نگران حریم شخصی مردم هستید،‌ دخالت به امورات شخصی آنها نکنید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به جای اینکه به سفره خالی مردم فکر کنید و به آن بپردازید، ورود به استادیوم و برگزاری کنسرت و... موضوع اول حرف‌های شماست، گفت: البته ما هم با آزادی‌های اجتماعی موافقیم. در همین حوزه برگزاری مراسم جشن و کنسرت، مگر در تهران و در پارک‌ها هر شب بیش از 300 برنامه برگزار نمی‌شد؟ چرا تعطیلش کردید؟ ما مخالف شادی مردم هستیم یا شما؟ شادی را که گرفته‌اید هیچ، سرمایه‌شان را هم یک شبه به نصف تقلیل دادید.
قالیباف با تأکید بر اینکه در حوزه مالیات، افرادی که بیشترین درآمد را دارند، کمترین مالیات را پرداخت ‌می‌کنند و شاید بعضا اصلا مالیات پرداخت نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که از یک مغازه‌دار خرد، از یک دانشجویی که ناگزیر از فلافل‌فروشی است، مالیات می‌گیرید. وی افزود: نزدیک به 50 درصد مأموران مالیات متمرکز بر این قشر محروم که درآمد حداقلی دارند، هستند تا از این درآمد ناچیز آنها مالیات بگیرند و البته این نهایتا می‌شود 5 درصد درآمد مالیاتی! دلالان و قاچاقچی‌ها و چهاردرصدی‌ها که درآمد هنگفتی دارند، فرار مالیاتی می‌کنند که اگر فقط از چند ده نفر آنها به درستی مالیات گرفته شود،‌ به‌اندازه چند صد هزار نفر از این طبقه محروم درآمد مالیاتی ایجاد می‌کند. این یکی از نمادهای مشخص ‌اشباع ناکارآمدی، استفاده نکردن از مدیریت نسل چهارم و ابزار روز و سیطره چهاردرصدی‌ها بر مجموعه مدیریتی کشور است.