kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار رفع مشکل آب روستاها شد

شهرکرد - خبرنگار کیهان:
استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاهای این استان را کمبود منابع آبی عنوان کرد و خواستار رفع مشکل تامین آب روستاها ازسوی وزارت نیرو شد.
اقبال عباسی در نشست با عباس سروش معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به وقوع خشکسالی‌های یک دهه اخیر و مشکل تامین آب در چهارمحال و بختیاری افزود: اگرچه کمبود آب، حوزه‌های مختلف استان را تحت تاثیر خود قرار داده است اما چالش تامین آب روستایی از بزرگ‌ترین معضلات استان است.
وی با بیان اینکه 60 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: این درحالی است که این استان سرچشمه 2 رودخانه زاینده‌رود و کارون است و آب مصرفی استان‌های همجوار خود را تامین می‌کند.
عباسی عنوان داشت: انتظار می‌رود وزارت نیرو با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب را برعهده بگیرد تا این معضل بزرگ برطرف شود.
استاندار از معاون آب و آبفای وزارت نیرو برای آشنایی بیشتر با مسائل حوضه آب این استان دعوت کرد تا به مناطق شهری و روستایی این استان سفر کند.
وی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده‌رود و نیز بخشی از رودخانه دز است اما بیش از 90 درصد آب مصرفی در این استان از محل آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.
عباسی ادامه داد: تغییرات اقلیمی، تغییر بارش‌ها از برف به باران و درپی آن خشکسالی‌های 10 ساله سبب شده تا منابع آب چهارمحال و بختیاری با کاهش شدید مواجه شود و این موضوع تامین آب بسیاری از شهرها و روستاهای استان را با چالش روبرو کرده است.