kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

بنیاد مستضعفان مسکن خانواده‌های دارای 2 معلول را تامین می‌کند

رئیس ‌بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد، مسکن مورد نیاز خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر را تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی‌کیا دیروز (چهارشنبه) در آیین واگذاری رایگان 141 قطعه زمین مسکونی توسط بنیاد مستضعفان به خانواده‌های محروم واجد شرایط بخش فیروز شهرستان کوثر استان اردبیل افزود: علاوه‌بر این بنیاد به دنبال محرومیت زدایی و تامین مسکن محرومان در روستاهاست و در این مورد هم گام‌های مهمی برداشته است.  وی اظهار داشت: این بنیاد مسکن خانواده‌های دارای 2معلول بیشتر را تامین کرده و خانواده‌های دارای فرزند سه قلو نیز تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرد.
سعیدی کیا بیان کرد: بنیاد مستضعفان همچنین بدنبال ایجاد ‌اشتغال در روستاهای محروم است و بر این اساس طبق برنامه سرمایه‌گذاری در این مناطق را شروع کرده است.
رئیس ‌بنیاد مستضعفان گفت: اجرای 2 هزار و 600 طرح محرومیت زدایی در کشور تصویب و از این تعداد قرارداد 2 هزار و 250 طرح انعقاد شده است.
وی در جلسه شورای اداری گرمی در استان اردبیل افزود: در 2 سال گذشته هزار و 250 طرح در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسیده است.
وی اظهار داشت: امسال250 میلیارد ریال تسهیلات برای مناطق روستایی کشور تخصیص یافت.
سعیدی‌کیا به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به آبادانی مناطق محروم کشور‌اشاره کرد و افزود: طرح بنیاد مستضعفان برای پیشرفت مناطق محروم تاکنون در استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان شمالی و آذربایجان غربی کلید خورده و در گرمی مغان در استان اردبیل نیز آغاز شده است.
او بیان کرد: در این طرح با هماهنگی تمام مسئولان مسائل و مشکلات شناسایی و طرح جامع آبادانی تهیه و تدوین می‌شود.  وی جهت‌گیری اصلی این طرح را معیشت پایدار دانست تا مردم نیازهای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، اجتماعی و سایر نیازهای اساسی خود را تامین کنند.
طرح آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای بنیاد مستضعفان در هشتمین شهر کم برخوردار کشور با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان گرمی آغاز شد.