kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
نتیجه 5 سال مدیریت لیبرالی وزارت راه و شهرسازی

اتحادیه املاک: تولید مسکن به شدت کاهش یافته است

رئیس ‌اتحادیه املاک استان تهران با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی گفت: وضعیت تولید مسکن نسبت به سال‌های گذشته با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است.

مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم‌اکنون بازار مسکن با کاهش توان خرید متقاضیان با کسادی روبه رو شده است، اظهار داشت: برخی از کارشناسان و مسئولان اعلام می‌کنند که بازار مسکن وارد رکود شده است اما آمار و معاملات مسکن نشان می‌دهد که این بازار کساد شده (و از رکود هم عبور کرده) است.
وی از افزایش خرید مسکن در کشورهای همسایه خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران و متقاضیان فریب تبلیغات را نخورند زیرا که در آینده و با تغییر حکومت یک کشور ممکن است کل سرمایه‌های صورت گرفته برای خرید ملک از بین برود.
رئیس ‌اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: در چند سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در بازار مسکن شهرهای دبی، امارات و ازمیر ترکیه برای گرفتن اقامت افزایش یافته، اما تجربه نشان داده است نباید به این وعده و وعیدها اعتماد کرد.
به گفته خسروی، طی چند سال گذشته متأسفانه عده‌ای در دبی برای  خرید ملک سرمایه‌گذاری کردند و بعد از چند مدت متوجه شدند که بسیاری از سرمایه‌گذاران، ورشکست شده و تمامی پول‌ها و سرمایه‌های آنها از بین رفته است به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه نیز همانند تجربه کشور دبی باشد.
وی اضافه کرد: کشور ایران بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است به ویژه بخش مسکن که به مرور زمان و با افزایش قیمت زمین تبدیل به یک بازار ویژه می‌شود.رئیس ‌اتحادیه املاک استان تهران بیان کرد: وضعیت تولید مسکن نسبت به سال‌های گذشته با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است و دولت باید شرایط لازم و تسهیلات تشویقی را برای افزایش ساخت و ساز در نظر بگیرد.
گفتنی است، عباس آخوندی که طی پنج سال اخیر سکان وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشت و حدود دو ماه پیش از این وزارتخانه رفت، با دفاع از لیبرالیسم و پرداختن به مباحث حاشیه‌ای، از وظیفه اصلی خود که حل و فصل معضل مسکن بود شانه خالی کرد و در نهایت، طی پنج سال گذشته شکاف عمیقی در زمینه عرضه و تقاضای مسکن به وجود آمد.