kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مجری گستاخ!(اخبار ادبی و هنری)

ماجرای بداخلاقی یک مجری گستاخ، روی آنتن زنده تلویزیون، همچنان با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همراه است.

وحید یامین‌پور، مجری سیما و فعال رسانه‌ای، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «بسیاری از مجری‌ها و برنامه‌سازان صداوسیما عضوی از جامعه ارتباطی شبه‌روشنفکری هستند؛ آنها حتی از نظر اقتصادی منافع مشترکی با طبقه سرمایه‌دار قلمرو هنر و سینما دارند...»
فرد دیگری نیز نوشته است: «بی‌ادبی در صدا و سیما در حال گسترشه یک روز بی‌ادبی در مسابقه آشپزی نسبت به خانمی که آشپزی کرده توسط داور مرد بی‌ادب و یک روز هم بی‌شخصیتی آرش ظلی‌پور به جناب فراستی من اگه آقای صدا و سیما بودم به جرم بی‌حرمتی به مهمان اخراجش می‌کردم تا درس عبرتی برای بقیه بشه.»
یک کاربر هم نوشت: «اون جمله‌ای که فراستی قبل از خروجش از برنامه‌‌ آرش ظلی‌پور می‌گه خیلی مهم‌تر از بی‌ادبی‌های این مجری کوته‌اندیشه. فراگیر شدن فیلم‌های ضداجتماعی و ضدهنری، و فروش بالای اینها، زنگ خطر فرهنگی است برای کسانی که باید نگران فرهنگ جامعه باشند- اگر هنوز منقرض نشده باشند.»
فرد دیگری نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «وقتی معیار صدا و سیما برای انتخاب مجری، قیافه ژیگول و لپ گل‌انداخته باشد و نه فهم و شعور، نتیجه‌اش می‌شود بی‌ادبی و عقده‌گشایی امثال این افراد روی آنتن زنده.»
گفتنی است؛ جمعه گذشته برنامه «من و شما»ی شبکه شما، اختصاص به گفت‌وگو با منتقد فیلم مسعود فراستی داشت. در این برنامه، مجری- آرش ظلی‌پور- با لحن و الفاظ بی‌ادبانه، به زندگی شخصی و نوع لباس پوشیدن فراستی، پرداخت آنچنان که منجر به ناراحتی فراستی و ترک استودیوی برنامه زنده توسط وی شد.
برخورد غیرحرفه‌ای و بی‌ادبانه ظلی‌پور چنان بود که مدیر شبکه شما- قاسمی- دستور توقف برنامه را صادر کرد. اما عمق هتاکی و سوابق مجری شبکه شما، دستور قاسمی را، واکنشی حداقلی توجیه و توصیف می‌کند. ظلی‌پور، بی‌پروا وارد مسائل شخصی فراستی شد،‌ از سینمای مبتذل دفاع کرد و حرمت رسانه ملی را نادیده گرفت. این مجری در اواخر دهه 90 به دلیل  دخالت در امر دلالی فوتبال، ‌مدتی را در زندان سپری کرد. با این حال ادامه کار وی در سیما بی‌تردید، نادیده گرفتن شأن و حرمت رسانه ملی تلقی می‌شود. اما نکته جالب اینکه پس از اعتراض رسانه‌های اصولگرا به نادیده گرفته‌ شدن شأن سیما و مخاطبان، رسانه‌های ضدانقلاب شروع به تخریب مسعود فراستی کردند و او را «دولتی» خطاب نمودند!