kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

2 شهید و 40 زخمی در سی و چهارمین تظاهرات بازگشت غزه

دو فلسطینی دیگر در حملات نظامیان صهیونیست به شرکت‌کنندگان در سی‌و‌چهارمین راهپیمایی بزرگ بازگشت در نوار غزه به شهادت رسیدند و 40 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

در اولین جمعه پس از پیروزی بزرگ مقاومت در نوار غزه، فلسطینی‌ها با شور و‌ اشتیاق خاصی به سمت مرزهای نوار غزه حرکت کردند و در سی و چهارمین راهپیمایی بازگشت با عنوان «عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خیانت است» شرکت کردند. تظاهرکنندگان با صلابت و استواری شعار می‌دادند، «فلسطین پیروز و رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است». «تظاهرات بزرگ بازگشت هرگز متوقف نخواهد شد.» تظاهرکنندگان فلسطینی ضمن محکوم کردن عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی، پرچم این رژیم و تصاویر آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی آن را به آتش کشیدند.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما، حضور فلسطینی‌ها در مرز غزه، پس از آن صورت می‌گیرد که صهیونیست‌ها این هفته متحمل شکست سنگینی در برابر گروه‌های مقاومت شدند که نتیجه آن، سرنگونی کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم بود. اگر چه خبرهای بعدی نشان داد، نتانیاهو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فروپاشی دولت شکست خورده‌اش، به میدان آورده است.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد دو فلسطینی در حملات نظامیان ‌اشغالگر صهیونیست به شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ بازگشت به شهادت رسیدند و 40 فلسطینی نیز زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم است.
از آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس گذشته (10 فروردین) تاکنون بیش از 250 نفر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از 25 هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال 500 نفر از آنان وخیم است.
ایران حامی مقاومت
«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس طی اظهاراتی اعلام کرد، پیروزی خود را به همه کسانی که در کنار ما بودند و از ما حمایت کردند، اهدا می‌کنیم و می‌گوییم مقاومت ثابت کرد که این رژیم سست‌تر از خانه عنکبوت است. به سازشکاران می‌گوییم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بس است.
به گزارش العالم وی افزود، ایران حامی اصلی مقاومت و رژیم صهیونیستی دشمن ملت فلسطین است و مبارزات مقاومت فلسطین رژیم ‌اشغالگر را شکست داد و اکنون حرف و حدیث‌هایی درباره فروپاشی دولت این رژیم زده می‌شود. این دستاورد گسترده مقاومت و پیروزی ملت فلسطین و محور مقاومت است.