kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

بمباران یمن به شکل خانه به خانه!

طبق گزارش «المسیره» حالا دیگر، جنگنده‌های متجاوز سعودی -آمریکایی استان الحدیده یمن را به صورت خانه به خانه بمباران می‌کنند و مردم نمی‌دانند از دست این حملات به کجا فرار کنند.


  سرویس خارجی-

ائتلاف سعودی در موج جدید از حملات خود به الحدیده در ساحل غربی یمن غیر نظامیان را عمدا هدف قرار می‌دهد. «یحیی الشامی» خبرنگار شبکه المسیره در الحدیده در گزارشی از منطقه «تحیتا» (در شهر الحدیده) به نقل از یکی از  شهروندان یمنی در این شهرستان گفته: «چند دقیقه پیش از آنکه خانه‌اش هدف حملات جنگنده‌ها قرار گیرد وی و همسر و فرزندانش آنجا را ترک کردند و اگر در خانه مانده بودند قتل عام می‌شدند.»
خبرنگار «المسیره» در ادامه تاکید کرده: «در این حمله خانه وی و شماری از خانه‌های دیگر ویران شد اگرچه وی سالم مانده است اما همسایگانش از چهار حمله در امان نماندند و شش نفر کشته و دست کم سه نفر دیگر زخمی شدند.» یکی دیگر از اهالی این منطقه به المسیره می‌گوید: «جنگنده‌ها خانه‌ها و کودکان و حیوانات را بمباران می‌کنند هیچ کس از این حملات در امان نیست...»  در حالی که مؤذن برای نماز جمعه اذان می‌داد مردم در حال فرار از حملات جنگنده‌ها بودند. جنگنده‌ها خانه به خانه بمباران می‌کنند و به کشتار و پرواز ادامه می‌دهند. طبق این گزارش ائتلاف سعودی خانه‌ها را یک به یک بمباران می‌کنند. مزدوران نیز با توپخانه گلوله باران می‌کنند.ائتلاف سعودی روز جمعه ادعا کرده بود در الحدیده آتش بس حاکم شده است اما با حمله به مینی بوس حامل غیر نظامیان 4 نفر از آنها را به شهادت رساند. در ادامه این روند 4 خواهر دیگر نیز قربانی حملات ائتلاف سعودی شدند. به گزارش فارس، شمار قربانیان حمله روز جمعه جنگنده‌های سعودی به منزل یکی از شهروندان یمنی در شهرستان «الحالی» در استان «الحدیده» افزایش یافت و چهارمین دختر این خانواده نیز بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد. به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، حمله جنگنده‌های سعودی به منزل شهروندی به نام «ماجد الواحدی» در شهرستان الحالی موجب شهادت سه خواهر این خانواده و زخمی شدن سه خواهر دیگر شده بود که یکی دیگر از دختران زخمی این خانواده، بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت. جنگنده‌های سعودی در سلسله حملات روز جمعه به استان الحدیده، منطقه «السلخانه» در شهرستان الحالی را نیز بمباران کردند و یکی از منازل مسکونی این منطقه را نابود کردند.