kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
در واکنش به شکست نتانیاهو در جنگ یک روزه غزه

معاریو: اسرائیل بدترین شرایط امنیتی در 45 سال گذشته را تجربه می‌کند

یک افسر عالی‌رتبه ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «معاریو» ضمن اذعان به «فقدان قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر حماس» تاکید کرده «‌اسرائیل در بدترین شرایط امنیتی پس از جنگ 1973 قرار دارد.»



سرویس خارجی-

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ یک‌روزه که از دوشنبه شب شروع و با شلیک 470 موشک از سوی مقاومت فلسطین تنها در 40 دقیقه منجر به شکست مفتضحانه بنیامین نتانیاهو و دار و دسته‌اش شد، هنوز هم پس‌لرزه‌های خود را دارد و به غیر از ایجاد اختلاف و چند دستگی میان صهیونیست‌ها، آنها را وارد شوک عجیبی کرده است. در همین رابطه «تسفیکا فوجل» افسر عالی‌رتبه احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به روزنامه معاریو می‌گوید: «اسرائیل در بدترین و بی‌سابقه‌ترین مقاطع امنیتی خود پس از جنگ 1973 به سر می‌برد.»
این سرتیپ ارتش رژیم صهیونیستی که سابقا فرمانده ارتش اسرائیل در مناطق جنوبی هم بوده، ضمن حمله به رهبران این رژیم افزود: «بازدارندگی که حماس در درگیری‌های اخیر مقابل اسرائیل ایجاد کرد بسیار اثر‌بخش‌تر از بازدارندگی معدوم اسرائیل است، ما 45 سال پیش علیه سه کشور عربی جنگیدیم و بر آنها پیروز شدیم اما امروز نمی‌توانیم حماس را نابود کنیم.»
به گزارش خبرگزاری قدس، «این افسر ارشد صهیونیست در ادامه گفت: «ما دچار ضعف و عدم اثربخشی عملیاتی در مقابل حماس شده‌ایم و در نهایت وزیر جنگ نیز استعفا داد، چه کاری می‌توانیم برای بازدارندگی حماس انجام دهیم؟» «یواف لیمور» دیگر ژنرال صهیونیست نیز در یک موضع‌گیری صریح اعلام کرد، پیروز اصلی نبرد اخیر، حماس بود. ضربات مقاومت فلسطین قوی‌تر و دقیق‌تر شده وضعیت اسرائیل از زمان جنگ 1973 هم اهانت‌آمیزتر است. لیمور همچنین با ‌اشاره به درخواست آتش‌بس از سوی اسرائیل، تاکید کرد: «بهتر است که از پرچم اسرائیل رنگ آبی و ستاره داوود را بردارید و تنها رنگ سفید را باقی بگذارید چون بیشتر به پرچم سفید تسلیم شباهت پیدا می‌کند. موشک کورنت، کابینه نتانیاهو را شکست داد.»
نظرسنجی مهم در اراضی ‌اشغالی
اما بر‌اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های ‌اشغالی که نتایج آن توسط روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر شده، بیشتر صهیونیست‌ها معتقدند حماس پیروز درگیری‌های اخیر بوده و پایگاه مردمی حزب لیکود(حزب نتانیاهو) نیز کاهش یافته است. علاوه ‌بر آن از عملکرد دولت نتانیاهو و وزیر جنگ آن نیز رضایت ندارند.
به دنبال پذیرش آتش‌بس از سوی اسرائیل وزیر جنگ و مهاجرت این رژیم در اعتراض به سیاست‌های اتخاذی نتانیاهو در قبال حماس استعفا دادند و پس از  عدم توافق نتانیاهو و بنت برای تصدی وزارت جنگ حزب خانه یهودی از ائتلاف دولت خارج شده و بدین ترتیب دولت در آستانه فروپاشی و برگزاری انتخابات زود‌هنگام قرار گرفته است.
پاسخ شدیدتر و کوبنده‌تر
محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اما طی اظهاراتی تاکید کرده که وقتی موج اول حملات موشکی مقاومت تل‌آویو را به لرزه در بیاورد، دشمن غافلگیر و شوکه خواهد شد. وی افزود، هر اندازه دشمن صهیونیستی در تجاوز علیه غزه دست به جنایت بیشتری زد، قسام نیز پاسخ شدیدتر و کوبنده‌تری خواهد داد.یحیی سنوار رئیس ‌دفتر سیاسی حماس نیز به کشورهای عربی که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، گفت: پایتخت‌هایتان را به روی اسرائیلی‌ها باز کنید اما ما در نوار غزه آتش را به روی آنها خواهیم گشود.