kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در سانحه رانندگی جان باختند

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمان تاج الدین از مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز پنجشنبه بر اثر سانحه رانندگی در حومه گرگان مصدوم و بر اثر شدت جراحات وارده جان باختند.



پیکرمرحومان سیدتقی نوربخش رئیس‌و عبدالرحمن تاج الدین معاون سازمان تامین اجتماعی صبح روز جمعه از مقابل بیمارستان حکیم جرجانی تا میدان بسیج گرگان تشییع و سپس برای خاکسپاری به تهران انتقال یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با برشمردن برخی خصوصیات اخلاقی و کاری نوربخش و تاج‌الدین اظهار داشت: ایران اسلامی دو مسئول خادم، دلسوز، ساعی و پرتلاش خود را از دست داد.
محمد شریعتمداری اظهار کرد: مرحوم نوربخش یکی از پزشکان دانشمند و فاضل کشور بود که سال ‌های عمر خود را از زمان دفاع مقدس تاکنون در خدمت مردم شریف در حرفه پزشکی قرار داد و بعد از آن در سال‌‌های متمادی خدمت‌ گذار جمع کثیری از مردم در سازمان تامین اجتماعی بود. وی با بیان اینکه مرحوم نوربخش از زمانی که به ریاست سازمان تامین اجتماعی درآمد خدمات زیادی را ارائه کرد، گفت: آن مرحوم هیچگاه در راستای خدمت به مردم خسته نشد.
وزیر کار و تعاون خاطرنشان کرد: دکتر نوربخش در اقدامات خیر پیشقدم بود و بسیاری از جراحی ‌ها را بدون اخذ وجه انجام می‌‌داد و حتی تا این اواخر خیلی از افراد بی‌اطلاع از موضوع بودند.
علل سانحه منجر به فوت
رئیس‌سازمان تامین اجتماعی مشخص شد
رئیس‌پلیس راه گلستان گفت: پس از بررسی افسران پلیس راه استان و مشورت با کارشناسان اعزامی از تهران، سه عامل تاثیرگذار در بروز سانحه رانندگی منجر به فوت رئیس‌و معاون سازمان تامین اجتماعی مشخص شد.
سرهنگ دوم علی عبدی اظهار داشت: رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده خودرو تویوتا لندکروز حامل رئیس‌فقید سازمان تامین اجتماعی در هنگام دور زدن، توجه ناکافی به جلو از سوی راننده تریلی و ناایمن بودن دوربرگردان محل وقوع حادثه سه دلیل اصلی در بروز این سانحه شناخته شد.
وی تصریح کرد: این سه عامل هر یک بطور مساوی در بروز حادثه مقصر تشخیص داده شدند.
وی اضافه کرد: برطرف نکردن مشکل فنی و هندسی دوربرگردان محل وقوع حادثه و قصور مسئول یا مسئولان و دستگاههای ذیربط موضوعی جداگانه است.
رئیس‌پلیس راه گلستان درخصوص نبود اسکورت برای مسئولان همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق قانون و دستورالعمل ویژه برای مقامات و شخصیت‌ها؛ افرادی که روز گذشته در سانحه دچار صدمه شدند در رده حفاظتی شامل اسکورت راهور و پلیس راه قرار ندارند.
رئیس‌دادگستری کل استان گلستان گفت که هنوز علت اصلی و مقصر سانحه رانندگی منجر به فوت رئیس‌سازمان تامین اجتماعی مشخص نشده است و راننده تریلری که با خودرو مرحوم نوربخش برخورد کرد در بازداشت به سر می‌برد.
هادی هاشمیان اظهار داشت: بازجویی از راننده خودرو تریلی درخصوص جزئیات سانحه که منجر به فوت و مصدومیت چهار نفر شد ادامه دارد ضمن اینکه کارشناسان پلیس راه نیز با تهیه کروکی علت اصلی حادثه را بررسی می‌کنند. خودرو تویوتا لندکروز حامل مرحومان تقی نوربخش رئیس‌فقید سازمان تامین اجتماعی و دو نفر از مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز پنجشنبه در حومه گرگان با یک دستگاه تریلی که از غرب به شرق استان گلستان در حرکت بود به شدت برخورد کرد و بر اثر آن تقی نوربخش و عبدالرحمن تاج الدین از مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان و علیرغم تلاش پزشکان جان خود را از دست دادند.
همچنین خلیل حنیف مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حادثه دچار مصدومیت شد که در بیمارستان تحت مداوا است.
راننده صدمه دیده خودرو استانداری و حامل مدیران تامین اجتماعی که حال بهتری دارد، درمان اولیه شد.
رئیس‌دادگستری گلستان در ادامه، گفت: هنوز نظر فنی افسران پلیس راه و کارشناسان متخصص درخصوص علت اصلی سانحه و دلایل تامه اعلام نشده و تا زمان «تامین دلیل» راننده تریلی با قرار موقت بازداشت است تا اظهارات وی هم تکمیل و ضمیمه شود.
دیروز همچنین پیکر این دو مسئول فقید پس از انتقال به تهران، با حضور جمعی از مسئولان ازجمله معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی تشییع شد.
پس از این مراسم، پیکر مرحوم نوربخش برای خاکسپاری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری منتقل شد. پیکر مرحوم تاج‌الدین نیز برای تشییع و خاکسپاری به اصفهان منتقل شد.
* کیهان: درگذشت این دو مدیر برجسته وزارت کار و رفاه اجتماعی را به دولت محترم، وزیر محترم کار و بازماندگان آنها تسلیت گفته و از خداوند مهربان برای آن عزیزان غفران واسعه مسئلت داریم.