kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
آيت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت پرهیز دولت از حاشیه‌ها:

مردم را با مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها سرگرم نکنید

آیت‌الله مکارم شیرازی خدمت‌رسانی به مردم و پرهیز از حاشیه‌ها را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: دولت باید بیشتر به فکر مردم باشد و با مسئله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را گرم نکند.

به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی دیروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار می‌شود با تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) بر ضرورت شناخت دنیای امروز تأکید کرد و گفت: اگر دنیا را نشناسیم دچار خطا و‌ اشتباه می‌شویم.
آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا و زیاده‌خواهی‌های او، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا حق ندارد خود را ارباب کشورها بداند و ملت‌ها نباید بردگی را بپذیرند؛ هرچند اخیرا برخی متوجه شده و در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستاده‌اند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران عالم را ستودنی خواند و گفت: ایران اسلامی با وجود همه دیکتاتوری‌ها همچنان در صحنه ایستاده و ان‌شاء الله این امر تداوم خواهد داشت.
این مرجع تقلید با بیان اینکه وفای به عهد حتی در زمان جاهلیت نیر وجود داشته است، از رفتار کشورهای مستکبر در شکستن معاهدات انتقاد کرد و افزود: امروز برخی هر زمان دلشان خواست از قراردادها خارج می‌شوند از این رو ملت و دولت باید بیدار باشند و بدانند با چه کسانی روبه‌رو هستند.
وی با‌ اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود حرف‌های بی‌پایه و اساسی همچون خروج از سوریه، حذف سپاه و نداشتن موشک می‌زند، ابراز کرد: باید در مقابل چنین دشمنان زورگویی قوی باشیم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی خدمت‌رسانی به مردم و پرهیز از حاشیه‌ها را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: دولت باید بیشتر به فکر مردم باشد و با مسئله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را گرم نکند و به دنبال واقعیت‌ها باشد.
زندگی در زیر سایه حاشیه‌ها!
گفتنی است رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در شورای عالی اجتماعی کشور گفت: «چه ایرادی دارد بخشی از استادیوم ورزشی که هیچ منافاتی با قانون و شرع و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد، به بانوان اختصاص یابد.»
شنبه هفته جاری نیز در جریان بازی پرسپولیس با تیم ژاپنی کاشیما آنتلرز زنان در ورزشگاه آزادی حضور یافته و بازی را تماشا کردند، روزنامه‌های زنجیره‌ای ذوق‌زده از حضور زنان بار دیگر دست به حاشیه‌سازی زده و مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور را که محصول حضور مدعیان اصلاحات در بدنه دولت است به فراموشی سپرده و از پیروزی زنان در این بازی
خبر دادند!
دولت و حامیان آن‌که از ارائه اقدامات صورت‌گرفته در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به ملت ناتوان هستند همواره دست به حاشیه‌سازی زده و در زیر سایه این حاشیه‌ها چند روزی را می‌گذرانند بی‌توجه به این واقعیت که مشکلات همچنان باقی است و مردم در سختی به سر می‌برند.
مدعیان اصلاحات که هر وقت به مصلحت بدانند داعیه‌دارشان مرجعیت و توجه به نظرات علما می‌شود در این زمینه توجهی به نظرات قاطبه علما و مراجع نداشته و با زبان طعن و توهین مخالفین را مورد عتاب قرار می‌دهند.